بیلبورد چیست؟همه آنچه باید درباره “بیلبورد” بدانید

بیلبورد چیست؟همه آنچه باید درباره "بیلبورد" بدانید

دنیای امروز دنیای تبلیغات و رقابت است.زندگی امروزه بشر به حدی با مفهوم تبلیغات گره خورده است که می توان گفت در حال حاضر تبلیغات به شکل های مختلف ما را فرا گرفته اند.برای اثبات این موضوع کافی است نگاهی به اطرافتان بیندازید.از کوچک ترین کارت های ویزیت تا بزرگ ترین بیلبورد های شهری و اتوبانی، از کوتاه ترین پیامک های تبلیغاتی تا طولانی ترین کاتالوگ ها همه و همه نمونه هایی از تبلیغات در جهان اطراف ما هستند.یکی از شاخه های تبلیغات که شما به لحاظ بصری به خوبی با آن ها آشنا هستید، تبلیغات محیطی هستند.تبلیغات محیطی در واقع همان نوع از تبلیغات است که شما می توانید آن را روی بدنه اتوبوس ها، روی بیلبورد های اتوبانی، روی استرابورد های شهری و… مشاهده کنید.در این مطلب از وبلاگ کانون تبلیغات راینو صرفا به موضوع بیلبورد ها خواهیم پرداخت.پس اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در اینباره هستید، با ادامه مطلب همراه ما باشید.

بیلبورد چیست و چه وظیفه ای دارد؟

بیلبورد ها را می توان یک رسانه و ابزار برای اطلاع رسانی به عموم جامعه دانست.در کتاب های مترجم زبان بیلبورد را یک “صفحه ای که بر روی دیوار جهت اطلاع رسانی و آگاهی دادن نصب می شود“، معنی می کنند.

بیلبورد در واقع همان تابلوی تبلیغاتی در ابعاد بسیار بزرگ است که همه ما آن ها را بارها و بارها در حاشیه اتوبان ها و جاده ها دیده ایم و حتی جذب تبلیغات آن شده و متن روی آن را خوانده ایم! بیلبورد ها در ابعاد مختلف برای تبلیغات یا اعلام اخبار متفاوت در اختیار دولت یا شرکت های تبلیغاتی واسطه قرار گرفته و سپس به صورت دوره ای در اجاره صنعتگران یا افراد دارای کسب و کار می روند.

گریزی به تاریخچه بیلبورد از مصر باستان تاکنون!

بیلبورد یا همان آگهی‌ نما قدمتی طولانی دارد و اولین نشانه های پیداش آن به تمدن مصر باستان باز می گردد.ستون‌های سنگی اوبلیسک ستون‌هایی چهاروجهی با نوکی هرمی شکل و از سنگ یک‌ تکه بودند که به لحاظ ساختار، ظاهری شبیه به بیلبورد های چند وجهی امروزی داشتند. در مصر باستان این ستون ها علاوه بر داشتن زیبایی به عنوان محلی برای تبلیغات مذهب مصر باستان شناخته می شدند.

در آن زمان برای ترویج دین مصر روی سنگ این ستون ها جملات مذهبی و دعاهای مختلف کنده‌ کاری می شد.علاوه بر ترویج مذهب در همان دوره در مصر از اوبلیسک‌ ها برای در معرض عموم قرار دادن قوانین مهم کشوری نیز استفاده می شد.

گریزی به تاریخچه بیلبورد از مصر باستان تاکنون!

پس از این دوره در سال 1450 تبلیغات هم زمان با تولد صنعت چاپ وارد جامعه بشری شد و تبلیغات نوین از آن زمان و با اختراع یوهان گوتنبرگ یعنی ماشین چاپ قابل حمل اغاز شد.با پیشرفت صنعت چاپ مردم کم کم به این فکر افتادند که کسب و کار خود را با تبلیغ به دیگران معرفی کنند و به همین دلیل به دنبال مکان هایی پر بازدید برای نصب پوستر آگهی خود می گشتند.به این صورت بود که بعد از مدتی ستون‌ها و جعبه‌های ویژهٔ ای برای نصب آگهی در نقاط پر رفت‌وآمد شهرها ایجاد شدند.

استفاده ملموس تر از بیلبورد ها را می توان به سال‌های 1900 ربط داد چرا که در آن شرکت های بزرگ تصمیم گرفتند که برای تبلیغات و افزایش فروش خود از بیلبورد های بزرگ استفاده کنند.در اولین روزهای تولد بیلبورد تبلیغات گونانی از خمیردندان و صابون تا انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها، بر روی بر روی آن ها اکران می شد. در دوران جنگ نیز تبلیغات روی بیلبورد ها به موضوعاتی چون اتحاد و  دفاع از کشور و شعارهای وطن پرستانه  تغییر کرد.

در حال حاضر نیز از بیلبورد ها هم برای تبلیغات محصولات و خدمات و هم برای اعلان های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و مذهبی استفاده می شود.

چرا بیلبورد ها جلب توجه می کنند؟

اینکه چرا بیلبورد توجه عموم مردم را به جلب می کنند و از همین جهت محل مناسبی برای تبلیغات هستند، سوالی است که می تواند پاسخ های گوناگونی داشته باشد که در این بخش به آن ها می پردازیم.

سلده ترین و اولین جوابی که در این رابطه به ذهن هرکسی می رسد، این است که بیلبورد ها به دلیل “بزرگ بودن” جلب توجه می کنند.این پاسخ تقریبا درست است اما دلیل مورد توجه بودن بیلبورد های فقط ابعاد بزرگ آن ها نیست.

از مهم ترین دلایل جلب توجه کردن بیلبورد ها علاوه بر بزرگ بودن جذابیت بنر اکران شده روی آن هاست.بدیهی است بیلبورد خالی که هیچ بنری روی آن اکران نشده به هیچ وجه مورد توجه مردم قرار نمی گیرد، اما در صورتی که بنری جذاب روی این بیلبورد اکران شده باشد، می تواند نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.در نتیجه این موضوع، در واقع بیلبوردها به دلیل پیام و طراحی منحصر به فرد خود می توانند مورد توجه قرار گرفته و تاثیر گذار باشند.

چرا مشاغل از آگهی نما استفاده می کنند؟

جواب این سوال به نوع کسب و کار ارتباط دارد.اما به طور کلی هدف استفاده از بیلبورد ها “تبلیغات محیطی برای دیده شدن” است.اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید، بهترین راه موفقیت تان این است که خود را در سطح شهر و کشور به دیگران بشناسانید تا به این طریق بتوانید فروش خود را افزایش دهید و در نتیجه درآمد خود را بالا ببرید.تبلیغات محیطی(بیلبورد) در این زمینه میتواند بسیار به شما کمک کند و بهترین راه انتقال پیام به مردم یک منطقه است.

چرا مشاغل از آگهی نما استفاده می کنند؟در بخش آغازین این قسمت به این موضوع اشاره کردیم که دلیل استفاده از بیلبورد ها به نوع کسب و کار و شرایط آن ها نیز بستگی دارد.اما این موضوع به چه معناست؟در ادامه به ارائه چند مثال به توضیح این موضوع می پردازیم.

فرض کنید که شما به تازگی شرکت تولید مواد غذایی خود را راه انداخته اید.در این شرایط که درآمد شما نسبت به برندهای سرشناس خیلی کمتر است، هدف شما تبدیل شدن به بهترین برند منطقه و افزایش فروش و درآمد است.در این بازه زمانی، شما باید تبلیغات برند خود را آغاز کنید که تبلیغات محیطی و اجاره بیلبورد یکی از آن هاست.درصورتی که شما از بیلبورد استفاده کنید، به شناخته شدن و برند شدن خودتان کمک بسیاری کرده اید.

اما تاکنون فکر کرده اید که چرا برند های معتبر و نام آشنایی که سال هاست که مردم آن ها را می شناسند بازهم تبلیغات می کنند؟

بدیهی است که در ابتدای هر کاری برای دیده شدن تبلیغ کرد، اما نکته ای که شاید تاکنون به آن توجه نکرده اید این است که حتی پس از شناخته شدن و محبوبیت نیز باید برای “یادآوری برند” تان به مخاطب و تثبیت جایگاه تان نزد او، به تبلیغات خود ادامه دهید.برای مثال وقتی شرکت میهن تصمیم به تبلیغات محیطی روی بیلبورد های شهری و اتوبانی می گیرد، شناخته شدن و افزایش مشتری را هدف خود قرار نداده، بلکه می خواهد میهن را در حافظه مخاطبین ثبت و کیفیت و محبوبیت خود را به یاد مخاطب بیاورد.به این شکل به راحتی رقبای تازه وارد را نیز را از میدان رقابت کنار می زند و سبب بقای برند و درآمد روزافزون برای خود می شود.

چگونه تبلیغات محیطی کنیم؟

تبلیغات روی بیلبورد مراحل خود را دارد، اما اولین گام این است که به سراغ کانون های تبلیغاتی بروید.کانون های تبلیغاتی شرکت های ارائه دهنده خدمات تبلیغات هستند که طرف قرارداد اداره راهداری و شهرداری استان های مختلف می باشند بیلبورد های اتوبانی و شهری در اختیار این شرکت هاست.کانون های تبلیغاتی این بیلبورد ها در مزایده ها برنده می شوند و با شرط حفظ و نگهداری و گاها مرمت آن ها، می توانند از طریق آن ها درآمد زایی کنند.

صاحبان کسب و کار های مختلف و صنعتگران کوچک و بزرگ می توانند به صورت ماهانه یا دوره ای بیلبورد ها را از کانون های تبلیغاتی اجاره کنند.پس از آنکه متوجه شدید بیلبورد مورد نظر شما در اختیار کدام کانون است باید با آن شرکت ارتباط گرفته و از شرایط اجاره مطلع شوید.بعد از این مرحله  و بستن قرار داد، باید بنر و یا طراحی خود را آماده کنید که این مورد بسیار مهم و گسترده است.در نتیجه در مطالب بعدی به توضیح درباره آن می پردازیم.

چگونه تبلیغات محیطی کنیم؟

پس از آماده شدن طراحی تبلیغات شما، باید بنر آن چاپ و روی بیلبورد مورد نظر نصب شود.

راینو می تواند به شما کمک کند!

کانون تبلیغات راینو” یکی از کانون های تبلیغاتی معتبر در استان البرز می باشد، که تابلوهای محور کرج-قزوین را در اختیار دارد.اگر می خواهید در یکی از پربازدیدترین محورهای کشور تبلیغات محیطی کنید، کانون تبلیغات راینو می تواند به شما کمک کند.این کانون تبلغاتی مجری انحصاری بیلبورد های آزاد راه کرج به قزوین و برعکس است که تا این لحظه حدود 150 عدد از بیلبورد های این منطقه در اختیار این آژانس تبلیغاتی می باشد.

درصورتی که می خواهید تبلیغات محیطی خود را آغاز کنید می توانید به صورت “رایگان” از مشاوره های فروش مجموعه استفاده نمایید.به این منظور کافی است وارد صفحه ارتباط با ما شده و با شماره های موجود در این صفحه تماس بگیرید.

و در نهایت به عنوان آخرین بخش از مطلب بیلبورد چیست، به نظر شما آیا در حال حاضر تبلیغات محیطی(بیلبورد)بازدهی دارد یا خیر؟منتظر نظرات شما در بخش دیدگاه هستیم.

2 دیدگاه

  1. مجید اخشابی

    مجید اخشابی

    و در نهایت به عنوان آخرین بخش از مطلب بیلبورد چیست، به نظر شما آیا در حال حاضر تبلیغات محیطی(بیلبورد)بازدهی دارد یا خیر؟منتظر نظرات شما در بخش دیدگاه هستیم.

  2. خحح

    خحح

    صورت “رایگان” از مشاوره های فروش مجموعه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *