نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی-مواردی که باید برای طراحی یک بنر تبلیغاتی بدانید!

نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی

طراحی بخش جدایی ناپذیری از صنعت تبلیغات است.تمامی بنرها، تراکت ها و بروشورهای تبلیغاتی که شما در اطراف خود مشاهده می کنید، حاصل خلاقیت و صرف انرژی طراحان گرافیکی است که هنر طراحی گرافیکی را با تبلیغات پیوند داده اند.اگر شما نیز در آغاز راه طراحی گرافیکی در حوزه تبلیغات هستید و یا به این زمینه علاقه دارید، باید اصول و مبانی کلی یک طراحی تبلغاتی خلاقانه و پربازده را بدانید.در این مطلب آموزشی از وبلاگ آژانس تبلیغاتی راینو در نظر داریم که تمامی نکات حائز اهمیت در طراحی بیلبورد تبلیغاتی را برای شما بیان کنیم.دانستن و رعایت این نکات می تواند شما را در امر طراحی بسیار کمک کرده و نتیجه مطلوبی را به شما ارائه دهد.پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی، محصول را بخوبی بشناسید

برای اینکه تصویری که برای اکران روی یک بیلبورد طراحی می کنید، جذاب و از طرفی کارآمد باشد، باید محصولی که قصد تبلیغ آن را در این تصویر دارید به طور کامل بشناسید.

شما به عنوان یک طراح بنر باید همه ابعاد و جنبه ها و ویژگی های محصول یا خدمات مورد نظر را شناخته و به آن اشراف داشته باشید.دسته بندی،مدل،شکل ظاهری،کاربرد و… از جمله مهم ترین مواردی هستند که می توانند به شما در خلق یک اثر پر محتوا و جالب کمک کنند.

مشتریان هدف را بشناسید

شناختن بازار هدف و مشتریان نهایی یک خدمات و یا محصول از مهم ترین نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی است.شناسایی جامعه هدف در علم تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است و پیشنهاد می شود حتی پیش از راه اندازی کسب و کار در این خصوص فکر شود.

برای مثال شما به عنوان فردی دارای سرمایه قصد راه اندازی یک کسب و کار پردرآمد را دارید.اگر شما قصد راه اندازی یک فروشگاه لوازم آرایشی را داشته باشید باید بدانید که جامعه هدف این کسب و کار خانم ها هستند.در نتیجه با شناختن جامعه هدف می توانید تبلیغات خاصی را در نظر گرفته و یا در مکان های خاصی اقدام به تبلیغات کنید.

پس اگر می خواهید که طرحی موفق داشته باشید پیش از طراحی باید بدانید که خریدارانِ این محصول چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند و چه چیزی نظر آن ها را جلب میکند.

برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی باید بدانید که پیام شرکت چیست؟

یکی دیگر از نکاتی که قبل از طراحی یک بیلبورد خلاقانه باید بدانید این است که شرکت تبلیغ کننده می خواهدچه پیامی را به مشتریانش برساند و می خواهد آن ها را به چه چیزی مواجه کند.این مورد شاید در دسته مهم ترین نکات طراحی تبلیغاتی قرار بگیرد که هدف و پیام برند مورد نظر چیست و چگونه پیام و هدف مورد نظر را به مخاطب برسانیم.اگر خودتان روی مفهوم پیام شرکت تسلط داشته باشید، می توانید با چاشنی خلاقیت این پیام را به مخاطب نیز منتقل کنید.

برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی باید بدانید که پیام شرکت چیست؟

 

پیش از طراحی، طرح نهایی را تجسم کنید!

پیش از خلق اثر باید با توجه به مواردی که گفته شد(مانند در نظر گرفتن جامعه هدف، پیام شرکت و…)باید طرحی که می خواهید اجرا کنید را در ذهن خود مجسم کنید.بسیاری از طراحان گرافیک در این مرحله پیش طرحی را آماده می کنند و به مرور زمان با توجه به نیاز مشتری و خلاقیت های لحظه ای این طرح را بسط و گسترش می دهند.

اگر می خواهید که تصویر نهایی که به مشتری ارائه می دهید کمترین عیب و نقص را داشته باشد، بهتر است که مواردی چون ابعاد،رنگ،مدل و همه جزئیات آن را به خوبی تصور کنید و تجسم کنید و هنگام اجرا این موارد را به خاطر داشته باشید.

محل نصب بیلبورد و ارتباط آن با نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی

شما به عنوان طراح یک بیلبورد تبلیغاتی، باید از محل قرارگیری بیلبورد مطلع باشید.اینکه بیلبورد مورد نظر شهری است یا اتوبانی؟اگر شهری است در کدام نقطه شهر و در نزدیکی چه کسب و کارهایی است؟اگر اتوبانی است در چه محوری قرار دارد و چه افرادی بیشتر از آن محور عبور می کنند؟

با دانستن نکاتی کلی درباره لوکیشن بیلبورد می توانید علاوه یک طراحی پربازده و مخاطب پسند، مشتریان آینده آن بیلبورد را مورد هدف قرار دهید.

همچنین اطلاع از محل نصب بیلبورد در نکات طراحی بیلبورد خلاقانه می تواند به خلاقیت شما در طراحی کمک کند.

سادگی در طراحی رمز موفقیت شماست

با همه پیچیدگی ها و زرق و برق های دنیای امروز، مردم هنوز هم از سادگی لذت می برند و زمان گذشته را به خوبی یاد می کنند.روزهایی که همه چیز ساده بود!سادگی در طراحی های گرافیکی نیز می تواند و برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی نیز می تواند به شدت موثر بوده و نظر مخاطب را به خود جلب کند.

برای طراحی یک تصویر خیره کننده ، اصلا به تصاویر پیچیده و شلوغ نیاز نیست.تصویر باید گویا و تا حد امکان ساده باشد.زمانی که عابران به تماشای یک بیلبورد اختصاص می دهند کمتر از 30 ثانیه است، پس باید طرحی خلق کنید که در چند ثانیه مفهوم خود را برساند و مخاطب را درگیر پیچیدگی ها نکند.

سادگی در طراحی این امکان را به شما می دهد تا آنچه مد نظر دارید را به بیننده منتقل کنید و اجازه هر برداشت دیگری را از آن ها بگیرید.

خلاقیت،خلاقیت،خلاقیت!

طراحی بنر ها و بیلبوردهای تبلیغاتی را می توان شاخه ای از فعالیت های هنری دانست که با بیزینس ها گره خورده است و مهم ترین فاکتور در همه فعالیت های هنری نیز داشتن خلاقیت است.بدون خلاقیت نمی توانید حتی توجه مخاطب را به ظاهر بیلبورد تبلغاتی جلب کنید، چه برسد به اینکه پیام شرکت را به او رسانده و مخاطب را به مشتری تبدیل کیند!

به به یاد داشته باشید که طراحی بیلبورد یک هنر گرافیکی است که می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.پس باید دست به کاری بزنید که از دید مخاطبین جذاب و خیره کننده باشد.کاری را انجام دهید که پیش از شما کسی آن را انجام نداده!

نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی-خلاقیت

سادگی و خلاقیت را در یک قاب به نمایش بگذارید!

ترکیب این دو موضوع می تواند اثری را خلق کند که تا سال ها در ذهن مردم بماند و درباره آن حرف بزنند.برای موفقیت بیشتر، پیام و هدف اصلی بیلبورد را انتخاب کرده و تصویر و متن مربوط به آن را مشخص کنید.حالا هر مورد اضافه را از طرح حذف کنید.به این شکل پیام شما به راحتی به بیننده منتقل شده و در ذهن او باقی می ماند.

طراحی بیلبورد تبلیغاتی خود را به راینو بسپارید…

اگر به تازگی در حوزه تبلیغات و طراحی قدم گذاشته اید، نکاتی که در این مطلب به آن ها پرداخته شد می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد.اما اگر به عنوان دارنده یک کسب و کار به دنبال طرحی خلاقانه برای تبلیغات بیلبوردی خود می گردید می توانید روی ما حساب کنید.

ما در راینو علاوه ارائه خدمات تبلیغات روی رسانه های محیطی در زمینه طراحی بنر و بیلبورد تبلغاتی پربازدید نیز فعالیت کرده و در خدمت شما عزیزانیم.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات راینو می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما با راینو تماس بگیرید.

نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مطلب نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.همچنین با دنبال کردن وبلاگ راینو از دیگر مطالب آموزشی درخصوص نکات طراحی بیلبورد بهره مند شوید.

ازینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما متشکریم.

1 دیدگاه

  1. Avatar

    محمدجواد محمدی

    بسیار عالی و مفید بود. تشکر از تیم خوبتون

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *