ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی چگونه است؟-معرفی نکات مهم

ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی چگونه است

متن در واقع از مهم ترین و اساسی ترین بخش های یک طراحی خلاقانه به شمار می آید که کنار تصاویر جذاب و رنگبندی مناسب می تواند یک بنر تبلیغاتی خلاقانه و تاثیرگذار را رقم بزند.متن ها ساده ترین راه برقراری ارتباط  و رساندن پیام در دنیای تبلیغات هستند.استفاده از متن ها با ویژگی هایی خاص که در ادامه این مطلب به معرفی آن ها می پردازیم می تواند مقصود شما را از تبلیغات به سادگی و به سرعت به مخاطب انتقال دهد.امری که شاید گاهاً تصاویری که ساعت ها برای آن ها وقت گذاشته شده، قادر به انجام آن نباشند.پس برای داشتن یک بیلبورد تبلیغاتی جذاب باید نکات خاصی را در نوشتن متن ها در طراحی خود رعایت کنید تا نتیجه مطلوب برای شما حاصل شود.اما ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی چه هستند؟!برای پاسخ به این سوال با ادامه در وبلاگ آژانس تبلیغاتی راینو همراه ما باشید.

از اولین ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی محدود کردن تعداد کلمات است!

در هنگام طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی (چه متن محور و چه تصویر محور) توجه داشته باشید که از حداقل میزان کلمات برای رساندن پیام خود استفاده کنید.در واقع تعداد کلمات شما در طراحی یک بنر تبیغاتی باید محدود باشد.

به بیانی دیگر شما نمی توانید “مثنوی هفتاد من” را در یک بیلبورد بنویسید و انتظار داشته باشید که همه مخاطبان شما آن را بخوانند!

طراحی شما تنها 10 ثانیه زمان برای دیده شدن دارد.پس با توجه به زمان مشاهده بیلبورد می توانید 8 تا 10 کلمه در آن استفاده کنید تا حتی افرادی که با سرعت بالا از اتوبان رد می شوند نیز بتوانند متن نوشته شده روی بیلبورد را بخوانند.

هرچه تعداد کلمات استفاده شده در طراحی شما کمتر باشد بازخورد شما بهتر خواهد بود.همچنین متن های طولانی حواس راننده ها را پرت میکنند و موجب اتفاقات خطرناک جاده ای میشوند.پس هدف و پیام خود را در چند کلمه کوتاه و ساده خلاصه کنید.

اگر به نمونه های مختلف تبلیغات محیطی در آزاد راه ها یا تبلیغات درون شهری نگاه کنید، به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد که چرا باید از کلمات کمتر در طراحی بیلبورد استفاده کنید.

 

مهم ترین اطلاعات را در نظر بگیرید!

به عنوان یکی از ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی بایدبه این نکته توجه کنید کخ تنها اطلاعات مهم راجع به محصول را در نظر بگیرید.

با توجه به مطلب بخش قبل، برای اینکه بتوانید در 8 تا 10 کلمه پیام شرکت یا برند تبلیغ کننده را به مشتری برسانید باید مهم ترین اطلاعات محصول یا برند را در نوشتن متن در نظر بگیرید.

از جمله این اطلاعات مهم می توان به اسم شرکت، اطلاعات تماس، شعار تبلیغاتی و یا مشخصات محصول اشاره کرد.

معرفی اسم شرکت یا برند از مهم ترین اهداف در تبلیغات است که منجر به شناخته شدن، معروفیت و محبوبیت برند در میان مصرف کنندگان می شود.پس بکار گرفتن نام تجاری یا نام شرکت در تبلیغات یک محصول اهمیت بسیاری دارد.

ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی چگونه است؟

اطلاعات تماس در تبلیغات شرکت ها و سازمان های خدماتی اهمیت بسیاری دارد.معمولا در تبلیغات محصولاتی مانند بیسکوییت و بستنی و به طور کلی مواد غذایی از اطلاعات تماس در تبلیغات استفاده نمی شود.

اما سازمان هایی که ارائه دهنده خدمات هستند مانند کلینیک های زیبایی یا شرکت های معماری علاوه بر شناخته شدن به مشتری واقعی نیاز دارند.

از آنجایی که تبلیغات می تواند مشتریان احتمالی را به مشتریان واقعی تبدیل کند، باید اطلاعات راه های ارتباطی بین مشتری و شرکت خدمات دهنده در آن وجود داشته باشد.

از ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی بکار گیری شعار تبلیغاتی است.شعار تبلیغاتی در واقع جمله ای است کوتاه که یادآور یک برند می باشد و پیام کلی شرکت یا برند مورد نظر را در خود جای داده است.

شعارهای تبلیغاتی دنیای گسترده ای دارند که در مطالب آتی به طور اختصاصی به آن می پردازیم.

به عنوان نکته آخر در صورت لزوم می توانید از مشخصات محصول نیز در طراحی بیلبورد تبلیغاتی استفاده کنید.این مورد کاملا بستگی به نوع محصول یا خدمات دارد که آیا به معرفی مشخصات نیاز دارد یا خیر.

ویژگی های متن در طراحی بیلبورد؛ از کلمات خوانا،ساده و قابل یادآوری استفاده کنید!

شما به عنوان یک طراح در هنگام طراحی یک بیلبورد متن محور تبلیغاتی می توانید علاوه بر اطلاعاتی که در بخش قبل ذکر شد، باید در نظر داشته باشید که کلمات شما باید خوانا، ساده و قابل یادآوری باشند تا به راحتی مشاهده شده، تاثیر گذار باشند و در ذهن مخاطب ماندگار شوند.

استفاده از کلمات نامفهوم و پیچیده و همچنین استفاده از فونت های نامناسب شاید توجه مخاطب را جلب کند، اما به دلیل اینکه نمی تواند پیام و هدف تبلیغات را به مخاطب برساند، مفید واقع نخواهد شد.در بخش بعد به اهمیت فونت ها در طراحی بیلبورد تبلیغاتی می پردازیم.

به فونت و هویت متن دقت کنید

استفاده از فونت های مناسب به عنوان بخشی از ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی اهمیت بسیاری دارد.توجه کنید که فونتی که انتخاب می کنید باید با هویت متن شما سنخیت داشته باشد.شما نمی توانید برای نوشتن شعار تبلیغاتی یک برند مدرن تولید لوازم تکنولوژی از فونت نستعلیق استفاده کنید!این عدم تناسب میان فونت و هویت متن نه تنها مخاطب را جذب تبلیغات نمی کند، بلکه باعث ایجاد ذهنیت منفی در ناخودآگاه او می شود.

به فونت و هویت متن دقت کنید

از فونت های ساده و ضخیم استفاده کنید

برای اینکه متن طراحی شما خوانا باشد و همچنین جلب توجه کند، پیشنهاد می شود که از فونت های ساده اما ضخیم استفاده کنید.به این صورت هرکسی که از مقابل آن بیلبورد عبور کند نظرش به متن طرح بیلبورد جلب می شود.همچنین می تواند به راحتی آن را بخواند.همچنین توصیه می شود که هرگز از فونت های فانتزی که خواندن آن ها مشکل است استفاده نکنید.

 

ایجاد تفاوت در رنگبندی و سایز بندی در متن از ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی!

بصورت ناخودآگاه افراد به مطالبی که با فونت بزرگتر نوشته شده باشد، دقت بیشتری می کنند.به همین دلیل است که در سیستم های ویرایش محتوای متنی، گزینه ای به نام بولد برای ضخیم کردن نوشته وجود دارد.به طور کلی افراد به تفاوت ها واکنش بیشتری نشان می دهند و این تفاوت ها به شکل بهتری در ذهن آن ها ثبت می شود.

اگر دوران مدرسه را به خاطر داشته باشید، یادتان می آید که آن زمان برای تمیز دادن نکات مهم در متن کتاب زیر آن ها خط می کشیدیم یا آن ها را هایلایت می کردیم.حتی موارد مهم امتحانی که به صورت موردی ذکر می شدند در کتاب ها بصورت بولد شده بودند.

به هر حال از این ایجاد تفاوت در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی نیز استفاده می شود.از همین رو سایز متن شما باید به اندازه کافی بزرگ بوده و بهتر است اندازه نام محصول از بقیه کلمات 1.5 برابر بزرگ تر باشد.

همچنین می توانید نام محصول را با رنگی متفاوت از رنگ سایر متن بنویسید.

در نهایت خلاق و حساس باشید…

تخصیص فونت متن در طراحی بیلبورد های تبلیغاتی خلاقانه یکی از مهم ترین نکات و از ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی می باشد که توجه به آن می تواند بازدهی کار شما را چند برابر کند.پس در انتخاب بهترین و هماهنگ ترین فونت با طراحی، حساس و خلاق باشید.

در اینجا به آخرین بخش این مطلب آموزشی رسیدیم.به عنوان مطلب آخر باید بدانید که اگر قصد تبلیغات محیطی اتوبانی را دارید می توانید از خدمات آژانس تبلیغاتی راینو بهره مند شوید.برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

همچنین در صورت تمایل برند چند نمونه از تبلیغات متن محوری که تاکنون نظر شما را جلب کرده اند را در بخش دیدگاه به ما معرفی کنید.

1 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *