همه چیز درباره تبلیغات تلویزیونی | بررسی مزایا و معایب

تبلیغات تلویزیونی

اگرچه این روزها در دنیای مدرن اینترنت محبوبیت بسیاری دارد و توجه همه مردم را به خود جلب کرده است، اما بازهم نمی‌توان از تلویزیون را به عنوان یک رسانه غالب چشم پوشی کرد. در همه کشورهای دنیا به ویژه کشور های خاورمیانه تلویزیون نقش مهمی در جایگاه یک رسانه دارد به همین دلیل مخاطب تلویزیون بسیار زیاد است.تلویزیون بخش مهمی از زمان زنان خانه دار، کودکان و افراد مسنی که بازنشته شده‌اند را به خود اختصاص می‌دهد.با توجه به این تنوع جامعه هدف و تعداد میلیونی مخاطب، تبلیغات تلویزیونی همچنان یکی از مؤثرترین اشکال تبلیغات در تمام جهان است.به دلیل اهمیت تلویزیون امروز در این مطلب از وبلاگ آژانس تبلیغاتی راینو قصد داریم به بررسی تبلیغات تلویزیونی و مزایا و معایب آن ها بپردازیم.پس اگر قصد شروع فعالیت در حوزه تبلیغات را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا اطلاعات کاملی بدست آورید.

بررسی تبلیغات تلویزیونی

اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید و بخواهید که تبلیغات تلویزیونی کنید، باید بدانید که تبلیغات در تلویزیون به شما این امکان را می‌دهد که کسب و کار، محصول یا خدمات خود را با حجم بی شمار و گسترده ای از مخاطبان به نمایش بگذارید.

در تبلیغات تلویزیونی شما می‌توانید به بینندگان نشان دهید که محصول یا خدمات شما  چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه کار می‌کند؟ و چگونه بسته‌بندی شده است تا مشتریان احتمالی بدانند که باید به دنبال چه چیزی باشند.

در تبلیغات تلوزیونی، باید لحظاتی باشد که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و به مرور زمان بر رفتارهای خرید مصرف کنندگان تأثیر بگذارد.

از زمانی که تلویزیون برای اولین بار در اتاق های نشیمن خانه ها ظاهر شد، تبلیغات تلویزیونی نیز به یک رسانه محبوب و معمولا پربازده برای شرکت های کوچک و بزرگ تبدیل شد و این موضوع تا امروز نیز ادامه دارد.

بررسی تبلیغات تلویزیونی

همانطور که مطلع هستید خدمات و محصولات ریز و درشت بسیاری در تبلیغات تلویزونی معرفی می شوند.از رب گوجه فرنگی گرفته تا خودرو!با توجه به این موضوع تلویزیون را می‌توان بستر مناسبی برای تبلیغات هر نوع محصول خرده یا عمده ای دانست.

باید بدانید که ساخت یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی مراحل گوناگون و خاصی را دارد اما بطور کلی برای ایجاد یک تبلیغ تلویزیونی موثر، ابتدا لازم است یک فیلمنامه خوب داشته باشید.سناریو شما باید آماده و بدون عیب و نقص باشد.

همچنین تبلیغات نیز باید به طور موثر تولید شوند به همین دلیل بهتر است از خدمات یک آژانس تبلیغاتی استفاده کنید، چرا یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند به شما در ایجاد یک کمپین تبلیغاتی کامل کمک کند.

مزایای تبلیغات تلویزیونی

برخی از مزایای تبلیغات کسب و کار شما در تلویزیون عبارتند از:

تلویزیون مخاطبان بسیار بیشتری نسبت به روزنامه‌ها و رادیو دارد، از همین رو تبلیغات شما را به گروه بیشتری از مخاطبان نشان می دهد.

تبلیغات تلویزیونی به دلیل بکار گیری المان های بینایی و شنوایی پیام و هدف برند را سریع تر و در زمان کمتری به مخاطب منتقل می کند.

این تبلیغات معمولا زمانی به مخاطب می‌رسند که مخاطب بیشترین میزان توجه را دارد.برای مثال می‌توان در هنگام رانندگی به رادیو گوش کرد.از همین رو در هنگام پخش تبلیغات رادیویی ممکن است همه توجه مخاطب به تبلیغات نباشد و بیشتر روی رانندگی تمرکز کرده باشد.

تبلیغات تلوزیونی به شما این امکان می دهد پیام خود را با تصویر، صدا و حرکت منتقل کنید، که این موضوع می تواند به کسب و کار، محصول یا خدمات شما اعتبار زیادی بدهد.

 

مزایای تبلیغات تلویزیونی

همچنین این تبلیغات به شما فرصتی می دهد تا خلاق باشید و برای برند و کسب و کار خود هویت و شخصیت ایجاد کنید.چرا که در تبلیغات تلویزیونی برخلاف تبلیغات رادیویی می توانید لوگو و رنگ سازمانی خود را به مخاطب نمایش داده و خود را در ذهن وی ثبت کنید.

بیشتر بخوانید:نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی-مواردی که باید برای طراحی یک بنر تبلیغاتی بدانید!

معایب تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات کسب و کار در تلویزیون دارای معایبی نیز هست. درواقع می‌توان گفت که هیچ رسانه تبلیغاتی دیگری به اندازه تلویزیون بودجه شما را از بین نخواهد برد!

تبلیغات تلویزونی در سراسر دنیا بسیار گران است چرا که تولید یک آگهی ساده شامل مواردی چون استخدام فیلمنامه نویس، بازیگر، تدوینگر فیلم یا آژانس تبلیغاتی می شود که همه این ها تنها قدم اول است.

بعد از ساخت پروژه که بدون شک هزینه بسیار بالایی خواهد داشت حالا شما با قیمت های نوجومی پخش تبلیغات مواجه می شوید! قیمت های چند ده میلیونی برای یک ثانیه! و حالا این قیمت را برای یک پیام بازرگانی 60 ثانیه ای در نظر بگیرید.

علاوه بر این مووضوع از آنجایی که مطالعات نشان می دهد که تبلیغات تلویزیونی با تکرار بیشتر موثر هستند، باید تبلیغات خود را بارها و بارها پخش کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب را از یک آگهی تلویزیونی بگیرید.

یکی دیگر از معایب تبلیغات تلویزیونی این است که ایجاد تغییرات در آن می تواند دشوار  و شامل هزینه باشد. در حالی که در تبلیغات روزنامه، به روز رسانی قیمت ها یا ارائه یک پیشنهاد ویژه بسیار ساده است.

در تبلیغات تلویزیونی کوچک ترین تغییری به معنای به تغییر و به‌روز رسانی فیلمنامه شما و فیلمبرداری مجدد از کل آگهی است که هزینه بالایی برای شما دارد.

معایب تبلیغات تلویزیونی

همچنین هدف قرار دادن مؤثر مخاطبان اصلی با تبلیغات تلویزیونی دشوار است.چرا که افراد در سنین مختلف و جایگاه های گوناگون مخاطب برنامه های تلویزیون هستند.البته  روش هایی وجود دارد که شما با بکارگیری آن ها می توانید پیام خود را به مخاطبتان برسانید.به ابن منظور باید قبل از ساختن تبلیغات و خرید زمان پخش، در نظر بگیرید که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چه رده سنی دارند؟

برای مثال اگر شرکت تولید کننده پوشک بچه دارید بهتر است در طول روز که مادران خانه دار آگهی شما را می بینند، زمان های پخش را خریداری کنید.

تعرفه قیمت تبلیغات تلوزیونی ایران در سال 1400

معمولا نرخ قیمت تبلیغات در شبکه های مختلف بسته به میزان مخاطب آن‌ها متفاوت است.همچنین ساعات پخش متفاوت نیز قیمت های متفاوتی دارند و ساعاتی که افراد بیشتری تلویزیون تماشا می کنند، قیمت ها بالاتر خواهد بود نسبت به ساعت 7 صبح! اما بطور کلی میانگین قیمت برای تبلیغات در شبکه های مختلف تلویزیونی به شرح زیر می باشد:

تبلیغات در شبکه یک تلویزیون​ 

هزینه نمایش نشان آگهی به مدت یک روز کامل در شبکه یک 1,014,979,410 تومان می باشد.
میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه یک حدود 25.000.000 تومان می‌باشد.

تبلیغات در شبکه دو تلویزیون 

هزینه نمایش نشان آگهی به مدت یک روز کامل در شبکه دو 807,389,000 تومان می باشد.
میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه دو حدود 27.000.000 تومان می‌باشد.

تبلیغات در شبکه سه تلویزیون 

هزینه نمایش نشان آگهی به مدت یک روز کامل در شبکه سه 1,033,545,000 تومان می باشد
میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه سه حدود 33.000.000 تومان می‌باشد.

 

تعرفه قیمت تبلیغات تلوزیونی ایران در سال 1400تبلیغات در شبکه پنج تلویزیون 

هزینه نمایش نشان آگهی به مدت یک روز کامل در شبکه پنج 202,352,925 تومان می باشد.
میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه پنج حدود 9.000.000 تومان می‌باشد.

تبلیغات در شبکه خبر

هزینه نمایش نشان آگهی به مدت یک روز کامل در شبکه خبر 366,009,000 تومان می باشد.
میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه خبر حدود 17.000.000 تومان می‌باشد.

تبلیغات در شبکه نسیم 

هزینه نمایش نشان آگهی به مدت یک روز کامل در شبکه نسیم 1,196,902,500 تومان می باشد.
میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه نسیم حدود 24.000.000 تومان می‌باشد.

سخن پایانی در خصوص تبلیغات تلویزیونی

به عنوان نکته آخر می توان گفت که تبلیغات تلویزونی برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود نمی‌تواند نتیجه بخش باشد و پیشنهاد ما به عنوان یک آژانس تبلیغاتی به کسب و کارهای نوپا این است که از دیگر رسانه ها برای تبلیغات اولیه استفاده کنند.

تبلیغات محیطی با استفاده از بیلبوردهای درون شهری یا برون شهری می تواند کمک زیادی به دیده شدن شما کند.بهره مندی از دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فضای مجازی، چاپ تراکت و کارت ویزیت و… نیز از دیگر روش های تبیلغاتی به نسبت ارزان تر است که برای کسب و کارهای کوچک بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت.

به انتهای این مطلب در خصوص تبلیغات تلویزونی و معایب و مزایای آن رسیدیم.امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند بوده و سوالات شما را پاسخ داده باشد.خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر به هرنوع از تبلیغات محیطی و دیجیتالی و یا حتی مشاوره تبلیغات نیازمند هستید با ما تماس بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *