5 روش تبلیغات سنتی با نتیجه استثنایی | روش های بازاریابی سنتی

5 روش تبلیغات سنتی

دنیا روز به روز در حال تغییر است.علم تکنولوژی هر روز پیشرفت می کند و نوع زندگی بشر نیز همراه با تغییرات دنیای پیرامونش تغییر خواهد کرد.در این میان بازاریابی، کسب و کار و تبلیغات نیز در چند سال گذشته به شدت تغییر کرده اند.زمانی روزنامه ها و مجلات اصلی ترین رسانه برای بازاریابی کسب و کار های مختلف و تبلیغات به شمار می آمدند، اما حالا دیگر اینطور نیست و گوشی های موبایل جایگزین مجله های خانواده و هفتگی شده اند.اما با این وجود و با گسترش لحظه‌ای بازاریابی دیجیتالی هنوز تبلیغات سنتی مانند تبلیغات محیطی و رادیویی از بین نرفته‌اند و کسب و کارهای بسیاری هستند که با بکارگیری دو روش تبلیغات دیجیتالی و سنتی جایگاه خود را در بازار حفظ کرده اند.در این مقاله از وبلاگ سایت آژانس تبلیغاتی راینو به معرفی 5 روش تبلیغات سنتی با نتیجه استثنایی خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید.

5 روش بازاریابی سنتی با نتیجه باورنکردنی!

همانطور که گفتیم زمانی نه چندان دور روزنامه ها و مجلات اصلی ترین رسانه برای بازاریابی کسب و کار های مختلف و تبلیغات آن ها بودند چرا که در آن سال ها مجله ها و روزنامه ها بخش مهمی از اوقات فراغت مردم را به خود اختصاص می‌دانند و نوعی شبیه به گوشی‌های موبایل امروزی بودند.در آن سال ها در هر خانه ای تعداد زیادی مجله خانواده و جدول عنوان و روزنامه پیدا می‌شد.

اما امروزه با وابستگی روزافزون جهان به منابع آنلاین، روزنامه ها و مجله ها و بسیاری از این ابزارهای بازاریابی که زمانی بسیار کارآمد بودند، کنار گذاشته شدند زیرا نمی‌توانند با فناوری مدرن رقابت کنند و به نحوی فضای مجازی جای آن ها را گرفته است.

با این وجود، اگرچه برخی از اشکال بازاریابی سنتی مثل روزنامه ها در طول سال‌ها کهنه شده‌اند، اما هنوز روش هایی در بازاریابی سنتی وجود دارند که سودآوری بالایی دارند. بسیاری از کسب‌وکارها روش‌های تبلیغات سنتی را نادیده می‌گیرند، که  این موضوع می‌تواند به موفقیت کسب‌وکارشان آسیب جدی وارد کند.

5 روش بازاریابی سنتی با نتیجه باورنکردنی!همچنین جالب است بدانید که مردم به روش های بازاریابی سنتی اعتماد بیشتری می‌کنند و با آن ها راحت تر هستند.برای مثال بیشتر افراد هرگز روی لینکی که در قالب یک ایمیل برای آن ها ارسال می شود کلیک نمی کنند، چراکه می‌ترسند نکند فایل ویروسی باشد. در حقیقت مردم  احساس امنیت بالاتری در استفاده از بازاریابی سنتی دارند.

در اینجا پنج روش بازاریابی و تبلیغات سنتی وجود دارد که هنوز نتایج استثنایی دارند:

1. کمپین های تبلیغات تلویزیونی

یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابی غیر دیجیتالی که امروزه وجود دارد، تلویزیون است.تبلیغات تلویزیونی یکی از گران ترین و البته پربازخوردترین تبلیغات در کشور ماست که در دسته تبلیغات دیجیتالی قرار نمی گیرد.در سال های گذشته به دلیل عدم گسترش گوشی های موبایل و فضای مجازی تلویزیون مانند مجلات و روزنامه ها از مهم ترین اسباب سرگرمی مردم بود.

بدون شک در آن سال ها تبلیغات تلویزیونی نیز بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار می گرفتند.با وجود اینکه امروزه موبایل ها به مهم ترین سرگرمی مردم تبدیل شده اند اما هنوز اکثر مردم برای دنبال کردن اخبار یا سریال ها یا برنامه های خانوادگی هرروز تلویزیون می بینند و این به این معناست که تبلیغات تلویزیونی را نیز تماشا می کنند.

تبلیغات تلویزیونی می تواند یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی به شیوه غیر دیجیتالی باشد که از هزینه های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.

2.تبلیغات رادیویی

رادیو یک رسانه شنیداری است که هنوز هم طرفداران خود را دارد.اگرچه بخش عمده ای از طرفداران این رسانه را افراد میانسال یا مسن تشکیل می دهند، اما نمی‌توان از تاثیر آن در بازاریابی چشم پوشی کرد.

روش های تبلیغات سنتی-تبلیغات رادیویی

درواقع می‌توان گفت که مانند تلویزیون، رادیو هنوز یک رسانه محبوب است. بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از تبلیغات رادیویی حتی در عصر حاضر نیز بسیار موثر بوده است.

بیشتر راننده های تاکسی هنوز از طریق رادیو به اخبار و به بازی های ورزشی گوش می دهند و به طبع مسافرانی که  به محل کار خود می روند یا باز می گردند نیز حتی برای مدت کوتاهی شنونده رادیو خواهند بود.ر نهایت امر همه آن ها تبلیغات سنتی رادیویی را نیز خواهند شنید.

تبلیغات رادیویی به نسبت تبلیغات تلویزیونی ارزان تر است و بازخورد خوبی نیز خواهد داشت.

3. استفاده از تبلیغات سنتی بیلبورد

تبلیغات بیلبوردی را می‌توان یکی از روش های تبلیغات محیطی دانست که تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و دیده شدن یک برند دارد.در واقع می‌توان گفت یکی دیگر از روش های بازاریابی سنتی عالی از طریق بیلبوردهای بزرگ است.

برای مثال میدان تایمز در نیویورک یک نمونه عالی برای اثبات این موضوع است تبلیغات بیلبوردی هنوز یک تجارت بزرگ است.البته اگر کمی با دقت داشته باشید می‌توانید بیلبورد های بزرگ تبلیغاتی رنگارنگ را در سراسر شهر یا اتوبان ها را مشاهده کنید.

تبلیغات روی بیلبورد به محصولات، خدمات و شرکت ها امکان بازاریابی در مقیاس بزرگ را می دهد. بیلبوردها  اگر در مناطق استراتژیک که زاویه دید خوبی دارد، قرار بگیرند می توانند بسیار موثر باشند چرا که آن ها می توانند با استفاده از یک شعار هوشمندانه ویک عکس چشم نواز، تاثیر قابل توجهی بر جای بگذارند.

استفاده از تبلیغات سنتی بیلبورد

هزینه تبلیغات روی بیلبوردها به خصوص در شهر تهران بسیار گران است، اما شما می توانید از بیلبورد های برون شهری در محورهای مختلف بهره مند شوید.

4. نمایشگاه های تجاری

یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی و تجارت و مشارکت با سایر شرکت‌ها، نمایشگاه‌های تجاری است. نمایشگاه‌های تجاری به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهند تا سرمایه‌گذارانی را پیدا کنند که ممکن است به محصولاتشان علاقه‌مند باشند و تبلیغ کنندگانی را بیابند در امر تبلیغات به آن ها کمک کنند.

هرساله نمایشگاه های بسیاری در ایران برگذار می‌شود که شما با توجه به حوزه کسب و کارتان می توانید در آن شرکت کرده و محصول یا خدمات خود در معرض دید افراد بسیار زیادی قرار دهید.

5. استفاده از بروشور و تراکت برای تبلیغات سنتی

یکی دیگر از روش های بازاریابی سنتی چاپ بروشور و تراکت است.سرمایه گذاری در بازاریابی چاپی در قالب تراکت، بروشور و کاتالوگ هنوز یک ابزار سودآور برای بازاریابی است.

هنوز افراد زیادی هستند که کاتالوگ ها و بروشور تراکت ها را مطالعه می کنند.علاوه بر این موضوع بازاریابی چاپی نسبت به دیگر روش ها ارزان تر است ارزان است.از مزایا تبلیغات چاپی این است که مخاطب می تواند آن را نگهداری و دوباره استفاده کند.

برای مثال فرض کنید برای تبلیغ محصول خود تراکت تهیه کرده و درب منازل پخش می کنید. اگر فردی در همان لحظه مشاهده تبلیغ شما توانایی خرید محصول را نداشته باشد اما از شرایطش خوشش آمده باشد، می‌تواند تراکت را نگهداری کند و زمان دیگری به آن مراجعه نماید.با این ویژگی شما یک بار هزینه کرده اید ولی تا چند وقت از مزایای آن بهره‌مند می شوید.

استفاده از بروشور و تراکت برای تبلیغات سنتیسخن آخر در خصوص 5 روش تبلیغات سنتی با نتیجه استثنایی

روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات در مجله، اگرچه هنوز هم توسط افرادی اجرا می شوند اما دیگر مخاطب سابق را ندارند.چرا که مخاطب امروز ترجیح می دهد که محتوای ویدئویی بیند تا یک عکس تکراری روی جلد مجله! از همین رو این نوع تبلیغات به تدریج منسوخ می شوند.اما در میان تبلیغات سنتی بعید است که روزی تبلیغات تلویزونی و بیلبوردی و…محو شوند و هیچ کارایی نداشته باشند.

اگر شما به دنبال استفاده از تبلیغات سنتی برای معرفی کسب و کار خود هستید، می توانید از خئمات گوناگون راینو استفاده نمایید.

  • اجاره بیلبورد در یکی از پر تردد ترین محور های ایران
  • طراحی تراکت، بروشور کارت ویزیت
  • چاپ تراکت، بروشور کارت ویزیت
  • و….

بخشی از خدمات قابل ارائه آژانس تبلیغاتی راینو می باشد.ازینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما ممنونیم.لطفا نظرات خود را در خصوص این مطلب در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *