7 ایده برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک | بازاریابی به روش های ساده

ازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی یکی از مهم ترین رکن‌های هر کسب و کاری است.بدون بازاریابی و یا تبلیغات حتی اگر شما بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را تولید کنید، فروش نخواهید داشت.در حقیقت بازاریابی است که سبب فروش می‌شود؛ البته بازاریابی که به درستی انجام شود.یک استراتژی بازاریابی درست می‌تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند تا مخاطبان هدف بالقوه خود را بیابید و محصول خود را در مقابل این گروه هدف قرار دهید به گونه‌ای که بخش زیادی از این جمعیت هدف به مشتری شما تبدیل شوند.از همین رو بازاریابی را می‌توان برای هر کسب و کار کوچک و بزرگی ضروری دانست.اما در این مطلب قصد داریم که به معرفی ایده‌هایی در خصوص بازاریابی کسب و کارهای کوچک بپردازیم.پس اگر به دنبال راهکارهایی برای یافتن مخاطب هدف و افزایش فروش خود هستید، با ادامه این مطلب در وبلاگ آژانس تبلیغاتی راینو با ما همراه باشید.

بهترین روش‌ها برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک چه هستند؟

راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید کالا یا خدمات خود را بازاریابی کنید. شاید شما در حال حاضر بسیاری از این راهکار ها را نیز مورد استفاده قرار داده باشید، اما بد نیست که با همه روش های بازاریابی کسب و کار آشنا شوید.در این مطلب، مروری بر روی روش های کلیدی بازاریابی محصولات و خدمات کسب و کارهای کوچک خواهیم داشت.از جمله مهم ترین روش های این موضوع عبارتند از:

1.راه اندازی یک وب سایت برای بازاریابی کسب و کار کوچک شما

اگر به دنبال معرفی کسب و کار و افزایش فروش خدمات و محصولات خود هستید، بهترین روش تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد، راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی است.

با راه اندازی یک فروشگاه آنلاین به شکلی درست و کاربر پسند و بهینه سازی آن برای موتورهای جستوجو می‌توانید بصورت اینترنتی محصولات خود را به فروش برسانید، حتی اگر فروشگاه فیزیکی ندارید. از آن جایی که امروزه بیشتر مردم به خرید اینترنتی روی آورده اند بدون شک بصورت آنلاین فروش شما بیشتر خواهد بود.

راه اندازی یک وب سایت برای بازاریابی کسب و کار کوچک شما

سایت های کسب و کاری که معمولا موثر واقع می شوند برخی یا همه ویژگی‌های زیر را دارند:

  • یک نام دامنه جذاب یا به یاد ماندنی
  • چیدمان بصری جذاب و منطقی
  • بهینه شده برای موتورهای جستجو
  • نمایش واضح محصولات و خدمات 
  • فرآیند پرداخت ساده و سریع
  • بارگذاری سریع صفحات
  • دارای محتوای ارزشمند
  • خدمات مشتری، شماره تلفن، و اطلاعات تماس کسب و کار به راحتی قابل دسترس هستند
  • میزبانی وب سایت ایمن با پشتیبانی فنی خوب
  • توضیح واضحی از کسب و کار در صفحه اصلی
  • یک سیستم مدیریت محتوای خوب مانند وردپرس، جوملا و..و داشته باشد
  • یک پلتفرم تجارت الکترونیک خوب مانند Shopify یا WooCommerce داشته باشد
  • یک رابط کاربری جالب، به یاد ماندنی و جذاب
  • ابزارهای وب مستر مانند Google Analytics و Google Search Console

برای داشتن یک وب سایت یا فروشگاه آنلاین می توانید از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، کمک بگیرید.

2. بازاریابی در رسانه های اجتماعی

روش دیگری که امروزه کسب و کارهای بسیاری از آن استفاده می‌کنند، تبلیغات و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است.شبکه‌های اجتماعی این روزها به بستری برای بازاریابی انواع محصولات و خدمات تبدیل شده‌اند و بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ با ایجاد پیج در رسانه‌هایی مانند اینستاگرام برای محصولات خود ویترینی ایجاد کرده‌اند و محصولات زیادی را از این روش به فروش می‌رسانند.

در حقیقت می‌توان گفت برنامه اینستاگرام به دلیل قابلیت‌ها و گستردگی، پلتفرم بسیار مناسبی برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی است که در کنار یک سایت معتبر می‌تواند به کسب و کار شما اعتبار زیادی ببخشد.

بازاریابی کسب و کار در رسانه های اجتماعی

به جز اینستاگرام شبکه های اجتماعی دیگری وجود دارند که فعالیت در آن های می تواند به بازاریابی کسب و کار کوچک کمک کند.برای فعالیت در شبکه های اجتماعی باید انواع محتوا مانند متن، تصاویر و ویدیوها را به طور منظم در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی یا برنامه‌هایی مانند:

  • توییتر
  • لینکدین
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • فیس بوک
  • پینترست

منتشر کرد. استفاده از رسانه‌های اجتماعی در حقیقت برای ارتباط با مخاطبان به جهت افزایش فروش، هدایت ترافیک به وب‌سایت، ارتقای برند و تبلیغ محصول یا خدمات شما است.

مزیت بزرگ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی این است که فعالیت این در سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها هزینه‌ای ندارد و اگر فعالیت شما در این برنامه ها جذاب باشد و بتوانید مخاطبان بسیاری بدست آورید، علاوه بر افزایش فروش برند شما معروف‌تر و کسب و کار شما بزرگ‌تر خواهد شد.

3. تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای هر کلیک) برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی کلیکی یکی از روش‌های نسبتا جدید بازاریابی در اینترنت است که توسط موتورهای جستوجو ایجاد شده  است.در این شکل بازاریابی یک محصول یا خدمات با استفاده از تبلیغات پولی در صفحات نتایج موتورهای جستجو به مشتری احتمالی نمایش داده می شود.

گوگل و بینگ برجسته‌ترین پلتفرم ها برای چنین تبلیغاتی هستند.برجسته ترین نمونه تبلیغات کلیکی، تبلیغات کوچکی است که در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود.

کسب‌وکارها می‌توانند برای چنین تبلیغاتی با پیشنهاد «کلمات کلیدی خاص خودشان» که کاربران جستجو می‌کنند، هزینه پرداخت کنند. برای مثال، می‌توانید برای کلمه کلیدی «ماسک صورت» پیشنهاد قیمت بدهید تا هر زمان که کسی عبارت «ماسک صورت» را در گوگل جستجو کرد، تبلیغ شما در صفحه نمایش داده شود. هر بار که روی تبلیغ کلیک می‌شود، تبلیغ‌کننده هزینه‌ای می‌پردازد که اغلب به آن تبلیغات «پرداخت به ازای کلیک» یا «PPC» گفته می‌شود.

تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای هر کلیک) برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک

شما به عنوان تبلیغ کننده می‌توانید حداکثر مبلغی را که مایل به پرداخت به ازای هر کلیک هستید، حداکثر کلیکی که مایل به پرداخت در روز یا ماه هستید و حداکثر بودجه ای که به کمپین اختصاص می دهید را تعیین کنید.

در این مدل از تبلیغات شما باید دارای یک سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید که مشتری بتواند روی لینک شما کلیک کرده و وارد فروشگاه تان شود.

به خاطر داشته باشید این تبلیغات به سئوی سایت و افزایش بازدید کنده های آن کمک بسیاری می کند و علاوه بر افزایش ترافیک سایت شما می تواند در نهایت منجر به تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران واقعی شود.

مزیت بازاریابی کلیکی این است که می توانید کمپین تبلیغاتی خود را در کمتر از یک ساعت راه اندازی کنید. نقطه ضعف اصلی این روش نیز این است که ممکن است در نهایت برای کلیک هایی که واقعاً منجر به فروش نمی شود، هزینه پرداخت کنید.

4. بازاریابی محتوا چگونه باعث بازاریابی کسب و کارهای کوچک می شود؟

بازاریابی محتوا یکی از روش‌های کاربردی برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک است که برای فروشگاه های اینترنتی استفاده می‌شود.بازاریابی محتوا یک راه مقرون به صرفه برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما است و یک گزینه عالی برای گنجاندن در استراتژی بازاریابی کسب و کار های کوچک به شمار می آید. اصطلاح ” بازاریابی محتوا ” به طور کلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

وبلاگ ها و مقالات در وب سایت شما: این موارد شامل محتوای کاربردی و آموزشی در وب سایت شما می‌شود که می‌تواند در جذب مشتریان جدید مؤثر باشد. با محتوایی که به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است و در جستجوی مرتبط گوگل رتبه بالایی دارد، می‌توانید به جذب ترافیک به وب سایت خود کمک کنید.

بازاریابی محتوا چگونه باعث بازاریابی کسب و کارهای کوچک می شود؟

پست های مهمان: پست‌های مقالات یا محتوای دیگری نیز هستند که در وب‌سایت دیگر توسط صاحب سایت به وب‌سایت شما لینک می‌دهند. این لینک‌ها به افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کنند و رتبه سئو سایت شما را افزایش می‌دهند. برای این کار بهتر است از سایت های معتبر و پر بازدید درخواست کنید که برای شما ریپورتاژ بنویسند و یا به نحوی شما را معرفی کنند و به شما لینک دهند.می‌توانید در سایت‌های مشهور بنر تبلیغاتی اجاره کنید و این شکل بازدید سایت خود را افزایش دهید.

محتوای ویدئویی:شکل دیگری از محتوا، محتوای ویدیویی است که این روزها نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.پلتفرم های بسیاری نیز برای انتشار محتوای ویدئویی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آپارات و یوتیوب و…اشاره کرد.شما می‌توانید با بارگذاری محتوای خود در پلتفرم های اینچنینی مخاطبان را به سمت فروشگاه اینترنتی خود هدایت کنید.

5. تبلیغات چاپی

بازاریابی با استفاده از تبلیغات چاپی یکی از روش های بازاریابی است که در گذشته بیشتر از امروز استفاده میشد.اما هنوز هم می‌توان این روش بازاریابی را برای کسب و کارهای کوچک موثر دانست.

چاپ تراکت یکی از روش های نسبتا موثر در بازاریابی کسب و کارهای کوچک است.در تبلیغات چاپی خود باید اطلاعات اولیه کسب و کار خود و مزایایتان نسبت به رقبا را ارائه دهید.

تبلیغات چاپی برای بازاریابی کسب و کار

اگر تبلیغات شما برای مردم جذاب نباشد یا امتیازی برای آن‌ها نداشته باشد، بدون شک جای آن در سطل زباله خواهد بود.پس در طراحی گرافیکی و ارائه اطلاعات در خصوص کسب و کار خود در بازاریابی چاپی دقت کافی به خرج دهید.

6. بازاریابی ایمیلی دیگر روش بازاریابی کسب و کارهای کوچک

از دیگر روش‌های بازاریابی کسب و کارهای کوچک که افراد بسیار کمی از آن استفاده می‌کنند، بازاریابی ایمیلی است.بازاریابی ایمیلی از جمله روش های بسیار گسترده بازاریابی است که بیشتر خارج از ایران از این روش برای بازاریابی استفاده می‌شود.

هرچند که امروزه در سراسر دنیا افراد کمتری ایمیل‌های تبلیغاتی ناشناس را باز می‌کنند اما با این وجود، بازاریابی ایمیلی ، اگر به درستی انجام شود، می‌تواند راهی ارزان و سریع برای دستیابی به مخاطبان بسیار زیاد باشد.

نکته کلیدی برای بدست آوردن ایمیل مشتریان به جهت بازاریابی ایمیلی این است که ایمیل مشتریان را بصورت قانونی بدست آروید. البته این کار چندان هم سخن نیست.اگر افراد یا در وب‌سایت شما ثبت‌نام کنند یا هنگام خرید چیزی از شرکت شما آدرس ایمیل خود را ارائه کنند، شما می‌توانید ایمیل آن‌ها را بدون استفاده از خرید غیرمجاز لیست ایمیل بدست آورید.

روش‌های نوشتن یک تبلیغات ایمیلی موثر بسیار مفصل است اما مهم ترین آن‌ها این است که ایمیل شما یک تیتر جذاب داشته باشد تا پیش از آنکه کاربر بخواهد ایمیل شما را حذف کند، نظرش به آن جلب شده و ایمیل را باز کند.

بازاریابی ایمیلی دیگر روش بازاریابی کسب و کارهای کوچک

7. استفاده از تبلیغات محیطی برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک

یکی از روش‌های تبلیغات و بازاریابی که در 90 درصد مواقع منجر به فروش می‌شود، استفاده از تبلیغات محیطی است.تبلیغات محیطی شامل بیلبوردهای شهری و اتوبانی است که می توانید آن‌ها را به مدت زمان دلخواهتان از آژانس های تبلیغاتی اجاره کنید.

این روش از روش‌های بسیار موثر بازاریابی کسب و کارهای کوچک است که می‌تواند به شهرت و اعتبار برند شما کمک بسیاری کند.چرا که بنر تبلیغاتی شما روزانه در معرض دید افراد بسیاری قرار می‌گیرد که می‌توانند مشتریان احتمالی شما باشند.

البته لازم به ذکر است که برای این روش بازارایابی ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها پرداخت کنید اما مطمئنا بازدهی بیشتری برای شما خواهد داشت.

برای توسعه استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچک خود آماده اید؟

بازاریابی کسب و کارهای کوچک در ابتدا می‌تواند برای صاحبان کسب و کار ترسناک به نظر برسد، اما هنگامی که شروع به یادگیری عناصر مختلف برای اجرای یک بازاریابی موثر در کسب و کار خود کنید، می تواند جنبه خلاقانه و لذت بخشی برای شما داشته باشد.

اگر به دنبال اجرای این روش‌ها و یا مشاوره تبلیغات یا بازاریابی هستید می توانید از راینو کمک بگیرید.همچنین اگر قصد دارید که در مدت زمان کوتاهی فروش خود را افزایش دهید، می توانید از آخرین روش بازاریابی کسب و کارهای کوچک یعنی تبلیغات محیطی استفاده کنید.

به این منظور با راینو تماس گرفته و از شرایط و تعرفه و بیلبورد های تبلیغاتی در محور کرج به قزوین و برعکس مطلع شوید.نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *