آیا 10 برند موفق و ثروتمند سال 2022 را می‌شناسید؟!

10 برند موفق و ثروتمند سال 2022

همانطور همه شما نیز به خوبی می‌دانید، برند یک علامت تجاری برای یک شرکت یا محصول است که دارای شهرت بالایی در بین مصرف کنندگان می‌باشد. لازم به ذکر است که مفهوم برند بسیار محدودتر از مفهوم یک شرکت است. چرا که یک شرکت ممکن است چندین برند داشته باشد، به عنوان مثال، گوگل یک برند است و شرکت آلفابت شرکتی است که این برند را در اختیار دارد. به هر صورت در دنیا برندهای بسیاری وجود دارند که ممکن است بسیاری از شما با آن ها آشنا باشید یا حتی از محصولات این برند ها استفاده کرده باشید. در همین راستا در مطلب امروز وبلاگ آژانس تبلیغاتی راینو قصد داریم به معرفی 10 برند موفق و ثروتمند سال 2022 بپردازیم.پس اگر تمایل دارید که از ارزش بزرگترین برندهای دنیا مطلع شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

10 برند موفق و ثروتمند سال 2022؛ برند اپل

صنعت : الکترونیک، فناوری اطلاعات.
محصولات : رایانه های شخصی و تبلت ها، تلفن های همراه، پخش کننده های صوتی و غیره.

اپل برای نهمین سال متوالی در صدر فهرست ارزشمندترین برندهای جهان قرار گرفت. امروزه اپل جزو 10 برند موفق و ثروتمند سال 2022 به شمار می آید. ارزش این برند توسط کارشناسان آژانس های رتبه بندی، 408 میلیارد دلار برآورد شده است.

این شرکت در 1 آوریل 1976 توسط استیو وزنیاک، رونالد وین و استیو جابز تأسیس شد. این سه نفر در ابتدا به مونتاژ رایانه های خانگی و تولید مدل های اختصاصی رایانه شخصی مشغول بودند. اما بزرگترین موفقیت آنها در سال های اخیر زمانی بود که اپل خط تولید گوشی های همراه خود را به دنیا معرفی کرد، گوشی های هوشمند آیفون و تبلت های آی پد.

10 برند موفق و ثروتمند سال 2022؛ برند اپل

امروزه طیف محصولات اپل بسیار گسترده است و شامل ساعت های هوشمند، رایانه ها و لپ تاپ ها، تبلت ها، گوشی های هوشمند و غیره می‌شود. با این حال، ویژگی بارز محبوبیت گجت های «اپل» کیفیت بالا، طراحی شیک و برنامه بازاریابی درخشان استیو جابز است.

در حال حاضر این شرکت دارای هزاران دفتر، فروشگاه برند و مراکز خدماتی در سراسر جهان با کارکنانی متشکل از 147000 کارمند است.

بیشتر بخوانید: 7 ایده برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک | بازاریابی به روش های ساده

آمازون در لیست 10 برند موفق و ثروتمند سال 2022

صنعت : کسب و کار خرده فروشی.

آمازون دومین برند ثروتمند جهان تا امروز است.همچنین رتبه پنجم گران ترین شرکت از نظر ارزش بازار را نیز به خود اختصاص داده است.

آمازون بزرگترین شرکت خرده فروشی آمریکایی است که کالاهای مختلف را از طریق اینترنت به نقاط مختلف جهان می فروشد و تحویل می دهد.

کاربران اینترنت، تامین کنندگان و تولیدکنندگان می‌توانند هر کالایی را به تنهایی با استفاده از وب سایت آمازون به عنوان یک پلتفرم آنلاین بفروشند.

بنابراین، خط اصلی تجارت این شرکت فروش محصولات است. محبوبیت این سرویس به دلیل ارائه خدماتی چون اجناس با کیفیت بالا، قیمت های پایین و تحویل سریع افزایش چشم گیری داشته است.

این شرکت در سال 1994 توسط جف بزوس تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سیاتل، واشنگتن قرار دارد.

بر اساس برآوردهای کلی، این شرکت تاکنون بیش از 1 میلیون نفر را استخدام کرده و بیش از 321 میلیارد دلار دارایی دارد. گردش مالی سالانه آن تقریباً 458 میلیارد دلار است که آن را به یکی از موفق ترین برندهای جهان تبدیل می کند.

آمازون در لیست 10 برند موفق و ثروتمند سال 2022

گوگل؛ یک برند یا یک موتور جستوجو؟

صنعت : اینترنت

گوگل در حال حاضر سومین برند بزرگ جهان است . از آنجایی که گوگل پرکاربردترین موتور جستجو در اینترنت نیز هست، احتمالاً همه کاربران شبکه جهانی گوگل را می‌شناسند. به همین دلیل است که برند «گوگل» یکی از گران‌ترین برندها در رتبه‌بندی جهانی شناخته می‌شود.

کارشناسان ارزش آن را 197 میلیارد دلار تخمین می‌زنند که این موضوع آن را به دومین برند گران قیمت در جهان تبدیل می‌کند.

این شرکت در سال 1993 توسط سرگئی برین و لری پیج تأسیس شد. گوگل سرویس جستجویی را ارائه می‌دهد که روزانه میلیاردها جست و جو را پردازش می‌کند.

به دلیل موتور جستجوی پیشرفته‌اش، سازندگان گوگل موفق شدند یکی از قدرتمندترین مجموعه‌های تبلیغاتی را در اینترنت پیاده‌سازی کنند که بیشترین سهم از درآمد را برای شرکت ایجاد می‌کند.

با این حال، گوگل تنها محصول این شرکت نیست. شرکت آلفابت به طور مداوم پروژه های جدیدی را توسعه می‌دهد. به عنوان مثال، گوگل در حال حاضر ابزارهای تلفن همراه ساخته خود را منتشر می‌کند، نرم افزاری (به عنوان مثال، سیستم عامل اندروید) برای کار با آنها ایجاد می‌کند و مالک بسیاری از سرویس های اینترنتی محبوب مانند YouTube، Gmail، Google Maps، Google AdWords و غیره است. بنابراین، منصفانه است که بگوییم با چنین رشد مداوم، گوگل یکی از بزرگترین برندهای جهان است.

دفتر مرکزی این برند محبوب در Mountain View، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است.

گوگل؛ یک برند یا یک موتور جستوجو؟

برند مایکروسافت از با ارزش ترین برندهای جهان

صنعت : توسعه نرم افزار.
محصولات : مایکروسافت آفیس، مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس.

شرکت معروف بین المللی مایکروسافت در سال 1975 توسط بیل گیتس تأسیس شد. در آن زمان، مایکروسافت اولین توسعه‌دهنده نرم‌افزاری بود که استفاده از نرم‌افزار بسته‌بندی‌شده برای رایانه‌های شخصی (PC) را پیشنهاد کرد که تجربه استفاده از رایانه شخصی را کاربرپسندتر می‌کرد.

سیستم عامل ویندوز یک پیشرفت واقعی بود زیرا به کاربران عادی اجازه می‌داد به راحتی بر مهارت های کامپیوتری تسلط پیدا کنند. این سیستم موفقیتی باورنکردنی و سودهای کلانی را برای شرکت به ارمغان آورد.

امروزه مایکروسافت یکی از شرکت‌های پیشرو در بازار نرم‌افزار است. سیستم عامل های نسل جدید ویندوز، مجموعه ای از برنامه های کاربردی برای کار با اسناد به نام Microsoft Office و بسیاری از برنامه های نرم افزاری دیگر را منتشر می‌کند.

علاوه بر این، مایکروسافت دستگاه‌های تلفن همراه و لوازم جانبی، تصویری، صوتی و تجهیزات اداری خود را تولید می‌کند و در حال حاضر در بین 10 برند موفق و ثروتمند سال 2022 قرار دارد.

دفتر مرکزی این برند در ردموند، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

برند مایکروسافت از با ارزش ترین برندهای جهان

10 برند موفق و ثروتمند سال 2022؛ سامسونگ

صنعت : الکترونیک.
محصولات: الکترونیک، لوازم خانگی، کشتی سازی، مهندسی هواپیما، امور مالی، مواد شیمیایی و سرگرمی.

سامسونگ در سطح جهانی به عنوان یک تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی شناخته می‌شود.

این شرکت در سال 1938 در کره جنوبی تاسیس شد. در سال 1969 سانیو با سامسونگ ادغام شد که باعث ایجاد گروه سامسونگ گردید و رویکرد بازاریابی و ماموریت شرکت را تغییر داد.

در سال 1980 اولین مدل های کولر گازی سامسونگ به بازار آمد.

در سال 1983 شرکت سامسونگ تولید کامپیوترهای شخصی خود را آغاز کرد.

در سال 1991-1992 توسعه اولین خط تولید تلفن های همراه تکمیل شد.

و در سال 1999، Samsung Electronics برنده جایزه جهانی فوربس در بخش تولید لوازم الکترونیکی مصرفی شد.

امروزه گروه سامسونگ خطوط تولید زیادی برای انواع محصولات دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در سوون، مرکز استان گیونگگی-دو، جمهوری کره جنوبی قرار دارد.

کوکاکولا نوشیدنی تمام مردم دنیا

صنعت : صنایع غذایی.
محصولات : نوشیدنی های غیر الکلی.

کوکاکولا نوشیدنی تمام مردم دنیا

کوکاکولا معروف ترین نوشیدنی گازدار در سراسر جهان است که سالانه بیش از 8 میلیارد دلار سود خالص برای شرکت خود به ارمغان می آورد.

نام تجاری معروف نوشیدنی در سال 1886 تاسیس و برای اولین بار به عنوان “مقوی مغز” تبلیغ شد . امروزه مجموعه محصولات این شرکت شامل fanta، Sprite، Diet Coke و Schweppes می‌شود.

ارزش برند «کوکاکولا» به دلیل ارزش بالای دارایی، سودآوری بالا، پرسنل هنگفت و سود بالا، 57 میلیارد دلار برآورد شده است.

دفتر مرکزی کوکاکولا در آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

بیشتر بخوانید: مهم ترین سوالاتی که پیش از ریبرندینگ باید از خود بپرسید | نکات ریبرندینگ

تویوتا در لیست 10 برند موفق و ثروتمند امسال

صنعت : خودروسازی.
محصولات : خودرو.

تویوتا یک شرکت ژاپنی است که در سال 1924 توسط ساکیچی تویودا تأسیس شد. جالب اینجاست که در ابتدا این شرکت به تولید ماشین‌های بافندگی می‌پرداخت.

پسر او، کیچیرو تویودا، به خودروسازی علاقه مند شد و با سرمایه دریافتی از فروش حق اختراع یک ماشین تولید هوشمند، بخش خودروسازی تویوتا را تأسیس کرد.

در سال 2018 فروش سالانه جهانی خودروهای تویوتا تقریباً به 272 میلیارد دلار رسید و در حال حاضر نیز تویوتا یکی از محبوب ترین، موفق ترین و ثروتمند ترین برندهای دنیاست.

دفتر مرکزی تویوتا، در آیچی، ژاپن است.

تویوتا در لیست 10 برند موفق و ثروتمند امسالمرسدس بنز خودرویی لوکس و برندی موفق

صنعت : خودروسازی.
محصولات : خودرو.

مرسدس بنز یکی از شناخته شده ترین برندهای خودروسازی در جهان است. این شرکت آلمانی در سال 1926 از طریق ادغام دو رقیب اصلی تأسیس شد. از سال 2018 مرسدس بنز رتبه دوم را در رتبه بندی شرکت های خودروسازی به خود اختصاص داده است.

مرسدس بنز خودروها، اتوبوس ها و کامیون های درجه یک تولید می کند که در سراسر جهان مشهور هستند. در کل، این شرکت تقریباً 168000 کارمند در سراسر جهان دارد.همچنین لازم به ذکر است که ارزش اقتصادی این برند برابر 46 میلیارد دلار است.

دفتر مرکزی در اشتوتگارت آلمان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: وایرال مارکتینگ چیست؟ آشنایی با مفهوم بازاریابی ویروسی

10 برند موفق و ثروتمند سال 2022؛ مک دونالد

صنعت : مواد غذایی
محصولات : فست فود

مک دونالد یک زنجیره جهانی از رستوران های فست فود است که در رتبه بندی با ارزش ترین برندها جای دارد. ارزش تخمینی فعلی شرکت با وجود کاهش ۱۱ درصدی سرمایه در سال 2015 در نتیجه یک سری حوادث، 46 میلیارد دلار است.

این شرکت در سال 1940 توسط دو برادر به نام‌های مک و دیک مک‌دونالدز تأسیس شد که اولین رستوران خود را در سن برناردینو، کالیفرنیا افتتاح کردند.

دیزنی دهمین برند موفق دنیا

صنعت : پخش، انیمیشن، فیلم سازی و پارک های موضوعی.
محصولات : کارتون های متحرک بلند

دیزنی دهمین برند موفق دنیااین برند در سال 1923 توسط والت دیزنی و برادرش روی دیزنی ایجاد شد. این شرکت به عنوان یک استودیوی انیمیشن سازی کوچک شروع به کار کرد و اکنون یکی از بزرگترین های هالیوود است.

دیزنی همچنین دارای 11 پارک سرگرمی، دو پارک آبی و  شبکه اصلی پخش تلویزیونی و رادیویی است.در حال حاضر برند دیزنی دارای 44 میلیارد دلار سرمایه خالص است که همین رقم این برند را در لیست 10برند موفق و ثروتمند سال 2022 قرار می‌دهد.

دفتر مرکزی و تاسیسات تولید اولیه در بربنک، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

بیشتر بخوانید: 4 اصل برندسازی استارتاپ ها | استارتاپ خود را متحول کنید!

سخن پایانی

جالب است بدانید که لیست 10 برند موفق و ثروتمند دنیا هرساله برندهایی چون اپل و آمازون و… را در خود جای می‌دهد.درواقع می‌توان گفت که بعضی از برندها همیشه جزو 10 برند برتر دنیا بوده و هستند.

نکته حائز اهمیت دیگری که در خصوص رتبه بندی این برندها وجود دارد این است که جایگاه آن ها با توجه به سود یا زیان برند در هر دوره زمانی متفاوت است.برای مثال ممکن است در ابتدای یک سال اپل در صدر این لیست قرار بگیرد اما در انتهای سال آمازون سودآوری بیشتری داشته و به جایگاه اول برسد. اما به طور کلی برند های معرفی شده معمولا جزئ 10 برند محبوب، موفق و ثروتمند دنیا هستند.

شما طرفدار کدام یک از برندهای معرفی شده در این مطلب هستید؟ به نظر شما چه دلایلی سبب ثروتمند شدن و موفق شدن هرچه بیشتر این برندها می‌شوند؟

برای بهره منید از خدمات تبلیغات، مشاوره برندینگ و طراحی کمپین های تبلیغاتی می‌توانید با راینو در تماس باشید.

منبع:

fxssi.com/top-10-most-valuable-brands

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *