تلویزیون شهری چیست؟ هرآنچه باید درباره این رسانه بدانید

تلویزیون شهریوقتی تکنولوژی پیشرفت می‌کند، به دنبال آن جامعه نیز به سوی پیشرفت می‌رود و ناممکن‌ها ممکن می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت که تکنولوژی روی همه چیز تاثیر می‌گذارد، به خصوص روی کسب و کارها. برای مثال در صنعت بازاریابی و تبلیغات با به وجود آمدن اینترنت و گستردگی گوشی‌های هوشمند، استراتژی‌هایی چون موبایل مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ به وجود آمدند. از مواردی که در صنعت تبلیغات، با پیشرفت تکنولوژی تغییرات چشم گیری داشت، تبلیغات محیطی بود. چراکه تبلیغات چاپی روی بیلبوردها جای خود را به تبلیغات دیجیتالی روی تلویزیون شهری دادند. اما تلویزیون شهری چیست؟ در این مطلب از وبلاگ سایت آژانس تبلیغاتی راینو قصد داریم به طور کامل به معرفی تلویزیون‌های شهری و تاثیر آن بر تبلیغات محیطی بپردازیم. پس اگر به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری درواقع بیلبورد تبلیغاتی بسیار بزرگی است که از ماژول LED ساخته می‌شود و درست مانند یک تلویزیون غول پیکر به نظر می‌رسد. این نوع تابلوها بیشتر در کلان شهرها و در مکان‌هایی مثل  کنار چهار راه‌ها، اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها، پارک‌ها و استادیوم‌های ورزشی نصب می‌شوند.

تلویزون‌های شهری که درحقیقت نوعی نمایشگر LED هستند بصورت آنلاین و آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان در آن‌ها هرگونه فیلم یا عکسی را به نمایش گذاشت. اگر می‌خواهید بطور دقیق تر از ساختار این نمایشگرها مطلع شوید باید گفت که یک تلویزیون شهری از کنار هم قرار گرفتن بلوک های LED کوچک یا به اصطلاح همان ماژول LED  ساخته می‌شود. برای نمایش انواع رنگ‌ها در این نمایشگرها چند رنگ LED را با رنگ های اصلی آبی، قرمز و سبز ترکیب می‌کنند.

تلویزیون شهری چیست؟از مهم ترین ویژگی‌های تلویزیون‌های شهری که سبب تمایز آن‌ها از بیلبوردهای تبلیغاتی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در تلویزیون شهری میزان مصرف انرژی به حداقل می‌رسد.
  • در این نمایشگرها از تمام رنگ‌ها پشتیبانی می‌شود.
  • بازدهی تبلیغات محیطی با استفاده از این رسانه‌ بسیار بالاست.
  • از نظر کیفیت ساخت این نمایشگرها قوی ظاهر می‌شوند و در برابر نور خورشید، رطوبت، بارندگی و نفوذ آب، اشعه فرابنفش و … مقاوم هستند.
  • کیفیت نمایش تصاویر روی تلوزیزون‌های شهری بسیار بالاست.
  • این نمایشگرها معمولا زاویه دید وسیع و کاملی به مخاطب می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع آموزش تبلیغات | معرفی برترین سایت های حوزه تبلیغات

دسته بندی‌های مختلف تلویزیون شهری

تلویزون‌های شهری بخشی مهم از ابزارهای تبلیغات محیطی هستند که تاثیر بسیاری بر روی بازدهی تبلیغات محیطی یک برند دارند. این تلویزیون ها که حاصل پیشرفت تکنولوژی هستند، سال‌های طولانی است که بین ما وجود دارند. این نمایشگرهای کاربردی دسته بندی‌های مختلفی دارند که براساس ویژگی‌های متفاوت، به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. برای آشنایی بیشتر شما با انواع این نمایشگرها، در این بخش از مطلب به معرفی مهم ترین دسته بندی‌های تلویزیون ‌ای شهری می‌پردازیم:

تقسیم بندی به لحاظ ساختاری

تلویزیون‌های شهری را می‌توان به لحاظ ساختاری دو دسته RGB و 2RGB تقسیم بندی کرد که هریک از این دسته‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. از نظر ساختار پیکسلی دسته بندی RGB، متشکل از از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی است. اما در دسته بندی 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل می‌شود. نوع پخش تصاویر در هریک از این دو دسته با توجه به ساختار پیکسل‌های ماژول‌های LED آن متفاوت خواهد بود.

تقسیم بندی به لحاظ کاربرد

اگر بخواهیم تلویزیون‌ شهری را از جهات دیگری نیز دسته بندی کنیم، می‌توانیم به کاربرد آن‌ها توجه کنیم. نمایشگرهای شهری از نظر کاربرد به دو گروه Outdoor و Indoor تقسیم می‌شوند. گروه اول که می‌توان آن‌ها را نمایشگرهای فضای باز نامید، کاملا ضد آب هستند و در مقابل ضربه نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. این دست از تلویزون‌های شهری، دارای آفتابگیر هستند و از همین رو می‌توانند حتی زیر نور آفتاب تصاویر را به راحتی به نمایش بگذارند.

دسته بندی‌های مختلف تلویزیون شهرینمونه‌های مختلف این نمایشگرها را می‌توانید در محیط‌های بازمثل چهار راه‌ها، بزرگراه‌ها و… مشاهده کنید. انتخاب Outdoor به معنای فضای باز، کاملا با محل قرارگیری این تلویزیون‌ها و ویژگی‌های آن‌ها سازگاری دارد.

در مقابل تلویزیون های Indoor یا سرپوشیده هستند که به هیچ وجه خاصیت ضد آب ندارند و از آفتابگیر نیز بهره مند نیستند. چرا که از این دست تلویزیون‌های شهری در مکان‌های سرپوشیده مثل تالارها، استادیوم های ورزشی ، سالن های کنفرانس، سالن‌های آمفی تئاتر، سالن فرودگاه‌ها، سالن مترو و…استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: 5 روش تبلیغات سنتی با نتیجه استثنایی | روش های بازاریابی سنتی

تقسیم بندی به لحاط نحوه راه اندازی

روش دیگر دسته بندی تلویزیون های شهری با در نظر گرفتن نحوه راه اندازی آن‌هاست. در این دسته بندی نمایشگرهای شهری به دو دسته Online و Offline تقسیم می‌شوند. برای راه اندازی یک تلویزیون شهری که معمولا ابعاد بسیار بزرگی نیز دارد، از یک کامپیوتر شخصی به عنوان کنترلر استفاده می‌شود.در واقع در این روش، از صفحه نمایش بزرگ این نمایشگر، به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده می‌شود که برای نمایش تبلیغات تصویری مختلف، باید به صورت دائمی روشن باشد.

در مقابل نمایشگرهای آنلاین، نمایشگرهای آفلاین وجود دارند که برای راه اندازی آن‌ها نیازی به کامپیوتر نیست و برای این کار از برد های کنترل خاصی استفاده می‌شود که توسط کامپیوترها برنامه ریزی می‌شوند و بطور مستقل کار می‌کنند. درواقع برای نمایش تصاویر روی این تلویزیون‌ها به یک کنترلر نیاز نیست و با برنامه ریزی قطعه برد مورد نظر و به کار گیری آن در نمایشگر، به صورت اتوماتیک برنامه داده شده روی نمایشگر تلویزیون اجرا می‌شود.

نقش تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی

همانطور که می‌دانید تبلیغات محیطی یکی از مهم ترین انواع تبلیغات است و جزو اولین روش‌های تبلیغات نیز به شمار می‌آید. این شیوه مارکتینگ هنوز ادامه داشته و بازدهی فراوانی برای کسب و کارها دارد. بیلبوردهای شهری همیشه در زاویه دید بخش اعظمی از مخاطبین قرار دارند، از همین رو همیشه تاثیرگذارند. اما نقش تلویزیون های شهری در تبلیغات محیطی چیست؟

نقش تلویزیون شهری در تبلیغات محیطیدر پاسخ به این سوال می‌توان گفت:

1.تلویزیون های شهری نیز در حقیقت نوع پیشرفته بیلبوردها هستند که به جای نمایش یک بنر تبلیغاتی چاپی و ثابت می‌توانند تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی را به نمایش بگذارند.

2.علاوه بر این نمایشگرهای شهری معمولا ابعاد بسیار بزرگی دارند و از فواصل خیلی دور نیز قابل مشاهده هستند. این ابعاد بزرگ جلب توجه کننده است و می ‌تواند نظر افراد مختلف را به خود کند.

3.نصب شدن این رسانه‌ها در سطح شهر به ویژه مکان‌های پر تردد مثل چهار راه‌ها یکی دیگر از دلایل تاثیر گذاری آن‌ها در تبلیغات محیطی است. بنابراین با جلب توجه تعداد زیادی از مردم می‌توانند پیام برند را به جامعه‌ای بزرگتر برسانند.

بیشتر بخوانید: 5 قانون مهم تبلیغات روی بیلبورد های تبلیغاتی

نکات مهم برای برخورداری از بیشترین بازدهی در تبلیغات روی تلویزیون شهری

اگرچه موارد نام برده دلیلی بر تاثیرگذار بودن نقش تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی هستند، اما این تاثیر گذاری در گرو این است که نکاتی در این رسانه‌ها رعایت شود. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.اگر می‌خواهید بیشترین بازدهی را از تبلیغات روی یک تلویزیون شهری به دست آورید باید به کیفیت تصویر، شدت نور بالا، وضوح نمایش تصویر و متن و … توجه کنید.

2.نکته دیگری که در میزان بازدهی تبلیغات روی نمایشگرهای شهری اهمیت دارد، محل نصب آ‌ن‌هاست. برای بهره مندی از بالاترین سطح بازدهی توصیه می‌شود مکان مورد تبلیغات را متناسب با نوع تبلیغ و کسب و کار خود انتخاب نمایید.

3.توجه به محتوای تبلیغات، نکته دیگری است که اهمیت فراوانی دارد. تولید یک محتوای جذاب و کابر پسند می‌تواند میزان بازدهی تبلیغات محیطی شما را روی یک تلوزیون شهری، بسیار بالا ببرد.

4.برای دریافت یک نتیجه مطلوب از تبلیغات محیطی روی یک تلویزیون شهری، توصیه می‌شود بصورت مداوم تبلیغات خود را به روز رسانی کنید و از یک تبلیغ تکراری استفاده نکنید. زیرا تکرار مککرات برای مخاطب کسل کننده است و بعد از مدتی تاثیر خود را از دست می‌دهد.

نکات مهم برای برخورداری از بیشترین بازدهی در تبلیغات روی تلویزیون شهریکلام آخر

با توجه به موارد نام برده در این مطلب دریافتیم که تلویزیون شهری به عنوان یک رسانه محیطی و جمعی می‌تواند نتایج فوق العاده‌ای را برای کسب و کارهای مختلف به ارمغان بیاورد.  چرا که مزایا و ویژگی هایی دارد که می‌تواند محصول یا خدمات یک برند را به طیف گسترده‌ای از افراد جامعه معرفی کند.

شما نیز اگر قصد تبلیغات محیطی برای محصول یا خدمات خود را دارید و نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید، با راینو تماس بگیرید. مشاوران و کارشناسان راینو بصورت رایگان در خدمت شما هستند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تبلیغات محیطی در استان البرز و تهران می‌توانید از راینو کمک بگیرید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *