استفاده از تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی باید چگونه باشد؟

استفاده از تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی باید چگونه باشد؟

تصاویر و رنگ ها را در کنار متن های تبلیغاتی را می توان از مهم ترین عناصر در دنیای تبلیغات محیطی دانست.هیچ بیلبورد خلاقانه و جذابی را پیدا نخواهید کرد که تنها متن محور بوده و هیچگونه عکس و یا تصویری در آن وجود نداشته باشد.همه جذابیت بصری یک بیلبورد به ترکیب تصاویری است که در آن بکار برده می شوند.از همین رو و به دلیل اهمیت تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی در این مطلب آموزشی در سایت آژانس تبلیغاتی راینو تصمیم داریم که به اهمیت این موضوع و نکاتی که برای طراحی یک بیلبورد خلاقانه باید رعایت کنید، بپردازیم.با ادامه مطلب همراه ما باشید.

نکاتی که به جذابیت تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی کمک می کنند

بهره گیری از تصاویر در طراحی بیلبورد های خلاقانه امری اجتناب ناپذیر است.پس باید در انتخاب و طراحی تصویر دقت کنید.سعی کنید تصویری انتخاب کنید که مردم به آن خیره شوند یا سر خود را برای دیدن آن بچرخانند.به همین منظور موارد زیر را در طراحی بیلبورد رعایت کنید:

قبل از انتخاب تصویر هدف خود را تعیین کنید!

به عنوان اولین نکته آموزشی تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی، باید بدانید که در طراحی بنر تبلیغاتی نیز مانند هر کار دیگری هدف اهمیت بسیاری دارد.

در واقع حتی اگر جذاب ترین تصاویر دنیا را هم در طراحی خود بکار ببرید تا زمانی که هدف و ایده شما از نشان دادن آن تصاویر مشخص نباشد، عملا تلاش بیهوده کرده اید!

در نتیجه ابتدا باید هدف خود را از طراحی بیلبورد بدانید.در واقع پس از اینکه ایده و هدف خود را مشخص کردید نوبت به انتخاب و یا خلق تصویر می رسد.

طرح شما باید نمایشگر محصول باشد

پیرو نکته قبل راجع یه هدف طراحی بهتر است این مورد را بدانید که معمولا بیلبورد ها برای تبلیغ محصول یک شرکت یا یک برند استفاده می شوند.

هدف بیلبوردها این است که با به نمایش گذاشتن تبلیغات محصول یا برند مورد نظر فروش آن محصول را افزایش داده و به شناخته شدن برند کمک کند.

در نتیجه بخش عمده ای از بنر تبلیغاتی شما که روی بیلبورد اکران خواهد شد باید تصویری از محصول مورد نظر باشد.هر آنچه در مورد محصول اهمیت دارد را در طراحی بنر خود لحاظ کنید به شکلی که طراحی نهایی، نمایشگر محصول باشد.

استفاده از تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی باید چگونه باشد؟

فقط 7 تا 10 ثانیه فرصت دارید پس جلب توجه کنید!

جالب است بدانید که شما تنها 7 تا 10 ثانیه زمان دارید تا آنچه را در ذهن می پرورانید به دیگران نشان دهید.این 10 ثانیه زمان استاندارد دیده شدن بیلبورد ها در اتوبان است.

از آنجایی که مخاطب بیلبوردهای اتوبانی افراد در حال رانندگی هستن و سرعت عبور آن ها از مقابل بیلبورد بالاست، پس باید اثری خلق کنید که در 10 ثانیه توجه مخاطب را جلب کند، تاثیر گذار باشد و در ذهن باقی بماند.

یکی از روش هایی که با بکار گیری می توانید توجه مخاطب را به بیلبورد جلب کنید این است که در طراحی خود از المان هایی استفاده کنید که در نگاه اول توجه هرکسی را به خود جلب می کند.

المان های جلب توجه کننده مانند تصاویر عجیب و جذاب، رنگ های جذاب و یا ترکیب رنگ های متضاد، اندازه بسیار بزرگ یا بسیار کوچک تصاویر و ایده های خلاقانه می توانند به جذاب شدن و ماندگاری طراحی شما کمک کنند.

تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی؛ به اندازه تصویر دقت کنید!

به دنبال مبحث نکته قبل درباره ابعاد تصاویر باید بدانبد که تصویر انتخابی در بیلبورد شما باید فضای کافی داشته باشد و تا حد ممکن بزرگ باشد چراکه همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، مسئولیت رساندن پیام بیلبورد بر دوش تصویر است.

این مورد برای تصاویر دارای جزئیات زیاد و کمی پیچیده به کار برده می شود.تصاویری که جزئیات کمتری داشته و به راحتی قابل فهم باشند می توانند ابعاد کوچک تری داشته باشند.

منابع را پیدا کنید…

مسلما همه تصاویر و کاراکترهای گرافیکی که در بیلبوردهای تبلیغاتی شهری و اتوبانی مشاهده می کنید ساخته طراح بیلبورد نیستند.بلکه این تصاویر بصورت خام در اینترنت و وبسایت های ویژه ای وجود دارند و اکثر گرافیست ها از آن ها در ایده های طراحی خود بهره می برند.

فرض کنید که شما به عنوان یک طراحی می خواهید یک بنر تبلیغاتی برای یک برند آب پرتقال طراحی کنید.حال شما به تصویر یک پرتقال احتیاج دارید.به همین منظور یا باید از محصول یا پرتقال عکاسی صنعتی شود و آن عکس در اختیار شما قرار گیرد، یا اینکه در سایت های ارائه فایل های تصویری به دنبال تصویر با کیفیتی از پرتقال بگردید و سپس آن ها در طراحی خود بکار ببرید.

اگر می خواهید تصاویر با کیفیت و خارق العاده پیدا کنید، باید به سراغ منابع تصاویر بروید.از بهترین منابع تصاویر متنوع می توان به وبسایت هایی چون

اشاره کرد.همه این سایت های تصاویر یونیک و با کیفیتی را به شما ارائه می دهند.

 

تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی

 

سخن آخر در خصوص استفاده از تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی

همانطور که در تمام طول متن نیز اشاره کردیم، تصاویر در طراحی بیلبوردها اهمیت بسیاری دارند و بدون حضور آن ها جاذبه بصری در دنیای تبلیغات از بین خواهد رفت.

تصاویر را می توان با ایده های خلاقانه و جذاب ترکیب کرده و بنرهایی خارق العاده طراحی نمود.به دلیل اهمیت طراحی بنر بیلبوردهای تبلیغاتی اگر قصد تبلیغاتی حرفه ای و بی عیب و نقص دارید باید به سراغ شرکت های تبلیغاتی معتبر بروید که علاوه بر ایده پردازی جهت طراحی بیلبورد، با داشتن تیم طراحی کارکشته و بروز بتوانند بهترین و کاربر پسند تصاویر را برای برند یا محصول شما خلق کنند.

آژآنس تبلیغاتی راینو به بکار گیری نیروی های جوان و پویا در بخش طراحی و گرافیک می تواند در این زمینه در خدمت شما عزیزان باشد.همچنین در صورتی که قصد تبلیغات محیطی در پر بازدیدترین محور ایران را دارید می توانید هم اکنون به راینو تماس بگیرید.

3 دیدگاه

  1. […] بیشتر بخوانید: استفاده از تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی چگونه است؟ […]

  2. […] بیشتر بخوانید: استفاده از تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی باید چگونه با… […]

  3. […] بیشتر بخوانید : استفاده از تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی باید چگونه با… […]

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *