10 نکته برای یک کمپین تبلیغاتی موثر | یک کمپین موفق چگونه است؟

10 نکته برای یک کمپین تبلیغاتی موثر

همانطور که می‌دانید برای دیده شدن و فروش بیشتر محصول یا خدماتتان به تبلیغات نیاز دارید.باید این واقعیت را پذیرفت که هرچقدر هم خدمات یا محصول یک شرکت عالی باشد، بدون تبلیغات نمی‌توان آن خدمات یا محصولات را به فروش رساند.زیرا بدون تبلیغ کردن هیچکس از وجود چنین شرکت یا تولید چنین محصولی مطلع نخواهد شد.در واقع با بکار گیری عنصر تبلیغات، یک برند می‌تواند به رشد خود کمک کند زیرا هدف هر برنامه تبلیغاتی این است که با کمترین هزینه‌ها بیشترین مخاطب و مشتری را برای برند مورد نظر جذب کند.به‌خاطر داشته باشید که اگر تبلیغات به‌درستی انجام شود، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده برای کسب و کار کوچک شما به شمار بیاید. اما اگر تبلیغات به صورت ضعیف انجام شود، می‌تواند همه سرمایه شما را از بین ببرد.از همین رو قبل اینکه به راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی اقدام کنید باید نکاتی را در این خصوص بدانید.در این مطلب آموزشی از سایت آژانس تبلیغاتی راینو تصمیم داریم که به معرفی 10 نکته برای یک کمپین تبلیغاتی موثر بپردازیم.پس اگر به دنبال تبلیغات درست و موثر هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

1. مخاطب هدف خود را پیدا کنید

مهم‌ترین و اصلی گام برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موثر شناختن مخاطب هدف است.پیش از راه‌اندازی برنامه تبلیغاتی خود، بررسی کنید که خریداران محصولات یا خدمات شما چه کسانی هستند؟چه قشری از جامعه بیشتر به محصول شما نیاز دارد؟ این قشر خاص از چه رسانه‌هایی استفاده می‌کنند و چه نوع تبلیغاتی روی آن ها تاثی می‌گذارد؟

پیشنهاد می‌شود که مجموعه ای از سوالات این چنینی را آماده کنید و با دقت و توجه به آن ها پاسخ دهید.زیرا پاسخ درست به این سوالات می تواند به صورت دقیق مخاطب هدف شما را مشخص کند.

درست است که یک تبلیغات خلاقانه می‌تواند نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند، اما آیا می‌تواند برای برند یا شرکت شما سوددهی بالایی داشته باشد؟آیا می‌تواند مخاطب را به مشتری شما تبدیل کند در حالی که مخاطب مورد نظر مخاطب هدف شما نیست؟

در نتیجه برای بدست آوردن مشتری های واقعی بازار هدف خود را بشناسید و تبلیغاتی متناسب با رده سنی، سلیقه عمومی و… آنها تولید کنید، تا احتمال موفقیت خود را تضمین کنید.

برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی موثر مخاطب هدف خود را پیدا کنید

2.برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موثر مزایا خود را برجسته کنید

برای موفقیت بیشتر در یک کمپین تبلیغاتی نقاط قوت خود را برجسته کنید.در واقع روی عواملی که به شما مزیت رقابتی می دهند تمرکز کنید.

اگر محصول  شما مزایای خاصی دارد و یا خدمات شما شامل ویژگی های متمایزی است، پیشنهاد می‌شود در تبلیغات خود روی آن تمرکز و تاکید بیشتری کرده و آن‌را به مشتری معرفی کنید.

به گونه‌ای که مشتری میان شما و دیگر رقبا شما را به دلیل داشتن این وجوه تمایز انتخاب کند.باید بدانید که اگر این مزایا را برجسته نکنید، تبلیغ شما ارزشی برای مشتریان بالقوه ندارد.

برای مثال فروش اقساطی یا گارانتی بلند مدت می‌تواند از جمله ویژگی‌های متمایز برای برای یک محصول یا خدمت باشد.

3.تصویری آشنا از خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید

یکی از 10 نکته برای یک کمپین تبلیغاتی موثر این است که از خودتان یک تصویر آشنا در ذهن مخاطب ایجاد کنید.برای مثال وقتی از برند شهر فرش حرف می‌زنیم شما به صورت ناخودآگاه به یاد رنگ های قرمز و سفید و پژمان جمشیدی می‌افتید.

از مثال‌های بین‌المللی نیز می توان به تبلیغات محیطی مک‌دونالد در بزرگراه‌ها اشاره کرد که هر راننده در حال حرکت می‌تواند بدون خواندن کلمه‌ای تشخیص دهد که این تبلیغات مربوط به مک‌دونالد است. به همین ترتیب، محصولات زیادی وجود دارد که شما آنها را از روی بسته بندی یا لوگوی آنها می شناسید.

بخاطر داشته باشید وقتی صحبت از تبلیغات و تبلیغ کسب و کار می‌شود، تصاویر اهمیت زیادی پیدا می‌کنند.در نتیجه اگر می خواهید که یک کمپین تبلیغاتی موثر ایجاد کنید، باید روی هویت بصری خود کار کنید.تا در ذهن مخاطب به عنوان یک برند آشنا ثبت شوید.

کمپین تبلیغاتی موثر-ایجاد تصویر

بیشتر بخوانید: استفاده از تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی چگونه است؟

4. برای موفقیت هزینه کنید

بپذیرید یا نه تبلیغات هزینه دارد.اگرچه راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود دارد، اما تبلیغات بدون هزینه وجود ندارد.همچنین برای گرفتن نتایج بهتر باید هزینه های بیشتری کرد.پس وقتی اقدام به راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موثر کردید، با کلمات رایگان و کم هزینه خداحافظی کنید.

تبلیغات درست همیشه با هزینه های زیادی همراه است اما شما از موفقیت آن مطمئن خواهید بود.برای مثال هزینه تبلیغات شاید در پیج های اینستاگرامی خیلی زیاد نباشد. اما وقتی بخواهید در تلویزیون تبلیغات کنید با هزینه های عجیب و غریبی روبه رو خواهید شد!

اما کدام یک از این روش ها موثرتر است و بازدهی بیشتری برای شما دارد؟

5. در مکان های مناسب تبلیغ کنید

این روز ها به دلیل گسترش تبلیغات مکان های زیادی برای ارائه آن وجود دارد.اما باید توجه کنید که بهترین محل برای تبلیغات کجاست؟

این موضوع به شدت با شناختن مخاطب هدف شما ارتباط دارد.زیرا اگر مخاطب هدف تان را به خوبی بشناسید، در مکان‌هایی که احتمال حضور این مخاطب بیشتر است، تبلیغات می‌کنید.

به خاطر داشته باشید مجله، رادیو یا حتی برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شما ممکن است مورد علاقه مخاطبان شما نباشند. پس درباره بازار هدف خود تحقیق کنید تا بفهمید آن ها چه کسانی هستند و مشخص کنید چه چیزی می خوانند، تماشا می کنند و به چه چیزی گوش می دهند؟

سپس با شناختن رسانه های محبوب مخاطبتان در رسانه های مناسب تبلیغ کنید تا تبلیغات شما موثر واقع شود.

کمپین تبلیغاتی موثر در مکان های مناسب

بیشتر بخوانید: بیلبورد چیست؟همه آنچه باید درباره بیلبوردها بدانید

6. اجازه ندهید بودجه شما کمپین تبلیغاتی شما را اجرا کند

برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موثر و مداوم، باید بخشی از درآمدتان را به عنوان بودجه‌ای برای تبلیغات در نظر بگیرید.

زیرا اگر مانند بسیاری از کسب‌وکارها کار شما فصلی است(بخشی از سال درآمد خوبی دارید و بخشی دیگری از سال فروش کمی دارید) ممکن است در مواقعی که به تبلیغات نیاز دارید، بودجه اش را  نداشته باشید.

به این شکل آن زمان که باید تبلیغات کنید نمی‌توانید.پس بودجه تبلیغات را مانند بودجه های اختصاصی دیگر کنار بگذارید.

7.برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موثر از رسانه های مختلف استفاده کنید

معمولا بیشتر صاحبان کسب و کار همه مراحلی که تا این قسمت به معرفی آن ها پرداختیم را اجرا می‌کنند، اما فراموش می‌کنند از رسانه‌های مختلف برای نشر تبلیغات خود استفاده کنند به همین دلیل بعد از مدتی بازدهی آنها از تبلیغات کاهش می یابد.

اگرچه شما برای گرفتن بهترین بازخورد باید بهترین مکان را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید، اما نباید که صرفا از یک رسانه استفاده کنید.

کمپین خود را در رسانه های مختلفی که مخاطب شما از آن ها استفاده می کند منتشر کنید تا او را به یک مشتری وفا دار تبدیل کنید.

8.سعی نکنید برای همه جذاب باشید

روش های یک کمپین تبلیغاتی موفق

یکی از مهم ترین نکاتی که در راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موثر بایدبه آن توجه کنید، این است که سعی نکنید برای همه جذاب باشید! فراموش نکنید که هیچ محصول یا خدماتی برای همه مخاطبین جذاب نخواهد بود.

یکی از مشکلات بزرگی که این روزها در دنیای مارکتینگ وجود دارد این است که بسیاری از صاحبان مشاغل، از جمله مدیران شرکت‌ها، سعی می‌کنند به هر بازاری ورود کنند و هر مخاطبی را جذب نمایند.

این استراتژی به خصوص برای کسب و کارهای کوچک و نوپا می‌تواند کشنده باشد! زیرا در وهله اول خدمات یا محصولات شما باید مورد محبوبیت و مقبولیت مخاطب هدف تان قرار بگیرد تا بتواند نظر دیگران را به خود جلب کند.

پس سعی نکنید با تبلیغات خود دل همه را به دست آورید.

بیشتر بخوانید: نکات طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

9.بررسی تاثیر تبلیغات پیش از شروع

پیشنهاد می‌شود قبل از انتشار تبلیغات خود، آن را  تست کنید. برای اینکه از بازخورد نهایی تبلیغاتتان مطمئن شوید باید آن‌را آزمایش کنید.

برای اینکار تبلیغات خود را به افرادی که در نزدیکی شما هستند(خانواده، کارمندان و دوستان و…) نشان دهید و بررسی کنید که آیا آنها پیامی را که می خواهید از طریق این تبلیغ منتقل کنید، درک می کنند و می پذیرند یا نه؟

با این آزمایش می‌توانید نسبت به تبلیغات خود بینشی کلی به دست آورده و نقاط ضعف و قوت آن‌را شناسایی کنید. همچنین درصورت وجود مشکلی در انتقال هدف و پیام کمپین می‌توانید روی اینکه چگونه پیام خود را به طور مؤثرتر منتقل کنیدفکر کنید.

راه‌های دیگری نیز برای آزمایش تبلیغات وجود دارند که پرسشنامه‌ها یکی از آن‌ها هستند.

10.در یک کمپین تبلیغاتی موثر بر تبلیغات خود نظارت کنید

نظارت بر کمپین تبلیغاتی موثر

آخرین نکته‌ای که درخصوص راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موثر در این مطلب بیان می کنیم این است که بر تبلیغات خود نظارت کنید.به این منظور می توانید از مشتریان جدید بپرسید که چگونه با شما آشنا شده اند یا تبلیغات شما را چگونه دیده اند.

در حالی که بسیاری از برند ها این کار ساده را انجام نمی‌دهند شما می‌توانید با انجام آن، موثرترین عناصر تبلیغات خود را بشناسید و تشخیص دهید کدام رسانه سودآورترین فرصت‌های تبلیغاتی را برای شرکت شما ارائه می‌دهد.

به این ترتیب می‌توانید بهترین روش‌ها را برای راه‌اندازی کمپین‌ها در آینده بکار بگیرید.

سخن پایانی

با بکارگیری این 10 نکته برای یک کمپین تبلیغاتی موثر می توانید بازخورد بسیار خوبی از تبلیغات خود بگیرید.امیدواریم که ارائه این مطلب آموزشی برای شما سودمند بوده باشد.خواهشمندیم نظرات خود را در خصوص این مطلب در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر به خدماتی چون، مشاوره تبلیغات، تبلیغات محیطی، طراحی لوگو و هویت سازمانی و مواردی از این دست در حوزه تبلیغات نیاز دارید، می توانید با آژانس تبلیغاتی راینو اتباط برقرار کنید.

برگرفته از :

allbusiness.com

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *