مهم ترین سوالاتی که پیش از ریبرندینگ باید از خود بپرسید | نکات ریبرندینگ

مهم ترین سوالاتی که پیش از ریبرندینگ باید از خود بپرسید

ریبرندینگ یا برندسازی مجدد یکی از روش های توسعه کسب و کار است که طی این فرایند تغییراتی در کلیت یک برند یا لوگو آن به جهت ایجاد بازخورد بهتر نسبت به برند ایجاد می شود.ساده ترین مثالی که می توان برای ریبرندینگ در نظر گرفت، بازسازی یک خانه قدیمی است.فرض کنید که شما صاحب یک خانه قدیمی هستید که روزگاری از بهترین و زیباترین خانه های شهر بوده است.اما حالا به دلیل قدیمی شدن و کهنه شدن دیگر قابل استفاده نیست و زیبایی خود را نیز از دست داده است.در این حالت اگر آن ملک برای شما ارزشمند باشد، به بازسازی آن اقدام می کنید.یا در مواقعی ممکن است آن را خانه را بکوبید و ملکی بهتر و زیباتر و مدرن تر به جای بسازید.ریبرندینگ نیز دقیقا بازسازی همان خانه کلنگی است.به شکلی صحیح، ریبرندینگ به معنی بازسازی تصویر برند در ذهن مشتری با هدف بهتر شدن یا جلوگیری از بدتر شدن است که باید دلایل قانع کننده‌ای داشته باشد تا بتوان آن را توجیه کرد.به نظر شما مهم ترین سوالاتی که پیش از ریبرندینگ باید از خود بپرسید چه هستند؟برای دانستن مهم ترین نکات ریبرندینگ با ادامه این مطلب در وبلاگ آژانس تبلیغاتی راینو همراه باشید.

دلایل برندسازی مجدد چیست؟

قبل از اینکه به دلایل ریبرندینگ بپردازیم باید بدانید در پروسه ریبرندینگ هدف تغییر عناصر هویت بصری مانند نام، رنگ، لوگو، طراحی و تغییر پیام‌های برند است که شامل استراتژی برند، ارزش‌ها، ماموریت، چشم‌انداز، هدف و تگ‌لاین ها می‌شود.

در حقیقت در برندسازی مجدد تلاش می‌شود تصویری که از کسب و کار در ذهن مخاطب ایجاد شده را آنطور که می‌خواهیم بازسازی کنیم.

یک شرکت ممکن است بخواهد به دلایل مختلفی نام خود را تغییر دهد. به عنوان مثال، ممکن است آن کسب و کار از زمان شروع به فعالیت تاکنون تکامل یافته باشد.در این صورت فعالیت به برندسازی مجدد نیاز دارد و ریبرندینگ باید نشان دهنده تکامل و رشد برند مورد نظر باشد.

دلیل دیگر برای ریبرندینگ این است که برند شما دیگر مورد توجه مشتریان قرار نمی‌گیرد و حجم فروش شما کاهش یافته است.در این حالت نیز پیشنهاد می‌شود که برای جلب علاقه مجدد مخاطبان خود و توسعه فروش و فعالیت خود اقدام به برندسازی مجدد کنید.

دلایل برندسازی مجدد چیست؟همچنین اگر تصمیم گرفته اید مدل کسب و کار خود را کاملاً تغییر دهید و می‌خواهید ظاهری به روز داشته باشید که با رویکرد جدید شما مطابقت داشته باشد باید ریبرندینگ کنید.

در مقابل این دلایل قانع کننده و ارشمند دلایل زیادی نیز وجود دارند که اثبات می کنند ریبرندینگ برای کسب و کارها سودمند نیست.تغییر دادن هر چیزی در کسب و کار بدون یک استراتژی یا هدف مستحکم، اتلاف وقت و پول است و بدتر از آن، می‌تواند مشتریان شما را سردرگم کند.

از همین رو اگر به ایجاد تغییری قابل توجه در هویت برند خود فکر می کنید، ابتدا 8 سوالی که در ادامه پرسیده شده است را از خود بپرسید  و آن ها پاسخی منطقی و حقیقی دهید.پس از گذراندن این مرحله می‌توانید به ریبرندینگ اقدام کنید:

1. چرا ریبرندینگ کنیم؟

اول از هرچیزی باید بدانید که هدف شما از ریبرندینگ چیست و برای چه کسی یا برای چه چیزی می خواهید دست به تغییرات بزنید. از خود بپرسید تغییر نام تجاری، برای مخاطبان جدید است؟ یا برای خدمات جدید؟ یا صرفاً سعی می کنید خود را بروز کنید؟پاسخ به این سوال کاملا به شما و کسب و کار شما بستگی دارد.اما اگر پیش از ریبرندینگ هدف خود را مشخص نکنید با سردرگمی و شکست مواجه خواهید شد.

2. Rebrand چه مشکلی را حل می‌کند؟

2. Rebrand چه مشکلی را حل می‌کند؟

ریبرندینگ تنها برای اینکه بخشی از برند خود را تغییر داده باشید(بدون هدف و برنامه خاصی)، اتلاف وقت و انرژی است. پیش از اقدام به Rebranding باید بدانید که با انجام این کار چه مشکلاتی از شما حل می شود؟یا هدف شما این است که چه مشکلی را حل کنید.

اگر مخاطب شما در طول زمان تغییر کرده و یا خدمات یا محصول شما دستخوش تغییر شده است و نیاز به شروعی جدید دارید، ریبرندینگ کنید. اما اگر با تبلیغات یا روش های این چنینی مشکل شما حل می‌شود، ترجیحا از فکر ریبرندینگ دست بردارید.

3. آیا هزینه ریبرندیگ باز می‌گردد؟

یکی از نکات ریبرندینگ که باید به آن توجه شود، بازگشت هزینه هاست.برای اینکه از سودمند بودن یک ریبرندینگ مطمئن شوید باید بررسی کنید که آیا هویت جدید برند شما توانایی درآمدزایی دارد؟آیا این ریبرندینگ قادر به ایجاد فرصت‌های درآمدزایی کافی برای توجیه هزینه، زمان و منابع مصرفی را ایجاد می کند؟

به این فکر کنید آیا تغییر نام تجاری در جذب مشتریان جدید و جبران هزینه ها موفق خواهد بود یا نه؟چه دلیل قانع کننده ای برای موفقیت آمیز بودن این موضوع وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:5 روش تبلیغات سنتی با نتیجه استثنایی | روش های بازاریابی سنتی

4. چگونه Rebranding بر مشتریان فعلی ما تأثیر خواهد گذاشت؟

هنگام تغییر برند، همیشه باید در نظر داشته باشید که این تغییر چگونه بر مشتریان فعلی تأثیر می‌گذارد. اگرچه گاهی اوقات تغییر نام تجاری ضروری است، اما بسیاری از مشاغل امروزی به دنبال تغییر نام تجاری برای جذب جمعیت جوان تری از مخاطبان هستند.اگرچه مخاطب جدید و جوان تر می تواند جان تازه ای به کسب و کار شما می دهد، اما ایجاد تغییرات در برند نباید روی مشتری وفادار و قدیمی شما تاثیر منفی بگذراد.

چگونه Rebranding بر مشتریان فعلی ما تأثیر خواهد گذاشت؟در این مورد، مهم است که بپرسید آیا با ریبرندینگ اجزای اصلی کسب و کار من تغییر خواهند کرد و اگر چنین است، بر مشتریان وفاداری که قبلاً به دست آورده ام چه تاثیری خواهد داشت؟آیا تغییرات جدید می‌تواند مشتریان قدیمی را برای شما حفظ کند؟

5. آیا برای Rebranding بودجه ای در نظر گرفته اید؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که باید از خود بپرسید این است که آیا بودجه ما برای یک ریبرندینگ تاثیر گذار کافی است؟ به خاطر داشته باشید که برندسازی مجدد تنها تغییر دادن شکل ظاهری لوگو یا برند شما نیست، بلکه به معنای تغییر جوانب مختلف یک برند است.

این تغییرات در بخش های مختلف به هزینه های زیادی نیاز دارد.پس به عنوان یکی از نکات ریبرندینگ پیش از ایجاد تغییرات در نظر داشته باشید که آیا بودجه کافی برای ایجاد یک ریبرندینگ  تأثیرگذار را کنار گذاشته ام یا خیر؟

6 . آیا کمپین های بازاریابی می‌توانند در ریبرندینگ موثر باشند؟

همانطور که گفتیم تغییر نام تجاری هزینه های بسیار زیادی را برای برند ایجاد می‌کند چرا که در این حالت کسب و کار شما یک بازسازی سازمانی کامل در نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان خود نیاز دارد.

هر برندی دارای کانال های بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی است مشتریان برند را تامین می‌کنند. توجه کنید که با ریبرندینگ همه چیز از صدای برند شما گرفته تا محتوایی که ایجاد می کنید تغییر خواهد کرد.

نکته مهم در این خصوص این است که با وجود این تغییرات آیا می‌توانید ثبات و تداوم خود را در کانال های بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی خود را حفظ کنید؟آیا مشتریان حال حاضر شما می توانند در این مدت شما را سرپا نگه دارند؟

6 . آیا کمپین های بازاریابی می توانند را در ریبرندینگ موثر باشند؟7. آیا آماده انجام برندسازی مجدد هستید؟

از دیگر نکات ریبرندینگ، بررسی آمادگی جهت پذیرش شرایط جدید و تغییرات است.در حقیقت تغییر نام تجاری زمانی ایده خوبی است که فروش شما راکد باشد، تمرکز شرکت تغییر کرده یا شهرت برند لکه دار شده باشد.

در این حالت ریبرندینگ توصیه می شود اما فراموش نکنید که Rebranding در حقیقت یک وعده جدید به مشتریان است.تغییر نام تجاری مستلزم تعهد کارکنان شرکت برای حمایت واقعی از موقعیت جدید شرکت است.

اغلب، شرکت‌ها پول خود را با تصور تغییر نام تجاری صرف می‌کنند اما به همان روش و شیوه قبلی ادامه می دهند. اگر نمی‌خواهید شیوه کار خود را تغییر دهید،  پیشنهاد می شود که به سراغ ریبرندینگ نروید و پول خود را پس انداز کنید.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره تبلیغات تلویزیونی | بررسی مزایا و معایب

8. در ریبرندینگ مشتریان از ما چه می خواهند؟

معمولا شرکت ها دقیقاً می‌دانند مشتریانشان چه چیزی را باید بشنوند و یا در برندشان ببینند. حدس زدن آنچه مشتریان می‌خواهند خطرناک است و منجر به فرضیات نادرست می‌شود.

ایجاد یک ریبرندینگ موثر مستلزم این است که شما دقیقا مخاطب تان را بشناسید و بدانید که چه نوع تغییراتی به کام خوش تر است.در نتیجه هر ریبرندینگ باید شامل مراحلی جهت یافتن سلیقه و خواسته مخاطب باشد.

8. در ریبرندینگ مشتریان از ما چه می خواهند؟اگر درک عمیق و استراتژیکی از علایق، نیازها و ترجیحات دیجیتالی مخاطبان خود داشته باشید، احتمالاً ریبرندینگ شما از طرف مخاطبانی که بیشترین اهمیت را برای کسب و کار شما قائل هستند، حمایت می شود.

سخن پایانی

با پرسیدن این 8 سوال از خودتان پیش از شروع ریبرندینگ می‌توانید با برنامه و استراتژی مشخص نسبت به ایجاد تغییر در برند خود اقدام نمایید.همچنین اگر به کمک بیشتری در این خصوص نیاز دارید، می توانید با یک تماس با آژانس تبلیغاتی راینو از مشاوره تبلیغاتی ما بهره مند شوید.

همچنین اگر قصد توسعه کسب و کارتان را دارید و می خواهید فروش تان چندین برابر کنید، پیشنهاد ما این است که از تبلیغات به شیوه های مختلف بهره ببرید.مانند کارت ویزیت، تراکت، بیلبورد و …

برای سفارش هر شکل از تبلیغات چاپی و محیطی نیز می توانید با راینو در ارتباط باشید.ازینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم.لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *