7 نکته برای افزایش فالور در اینستاگرام | با این نکات میلیونی شوید!

7 نکته برای افزایش فالور در اینستاگرامدر حال حاضر می‌توان اینستاگرام را بهترین شبکه اجتماعی برای حضور و فعالیت مستمر برندهای مختلف دانست که کمک بسیاری به افزایش سودآوری و شهرت آن‌ها می‌کند. اینستاگرام به برندها فضایی می‌دهد که خود را به آسانی در مقابل دید میلیون ها مخاطب به نمایش بگذارند و با استفاده از محتوایی کاربرپسند ترافیک فروشگاه اینترنتی خود را نیز افزایش دهند. اگر شما نیز برای کسب و کار خود در اینستاگرام صفحه‌ای دارید اما نتیجه مطلوبی از آن دریافت نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که استراتژی خود را تغییر داده و برای دست آوردن فالوورهای واقعی در اینستاگرام تلاش کنید. زیرا هرچه تعداد مخاطبان شما بیشتر شود، درصد مشتریان بالفعل شما بیشتر شده است و این موضوع سبب فروش بیشتر و رشد بیشتر کسب و کار شما خواهد شد.پس برای آموزش 7 نکته برای افزایش فالور در اینستاگرام با ادامه مطلب در وبلاگ آژانس تبلیغاتی راینو همراه ما باشید.

نکات افزایش فالور در اینستاگرام

پیش از آن که به سراغ نکات مهم افزایش فالور برویم باید به این نکته اشاره کنیم که فقط و فقط فالورهای واقعی برای پیج شما مفید هستند. گاهی اوقات برندها برای جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام، راه اشتباه فالوور خریدن را امتحان می‌کنند. اگرچه تعداد زیادی سایت برای خرید لایک، ویو و فالوور وجود دارد، اما پرداخت هزینه برای این موارد اشتباه است.

دلیل بی فایده بودن مسئله خرید فالوور هوش مصنوعی اینستاگرام است.در این راستا جالب است بدانید که الگوریتم اینستاگرام به طور مرتب به روز می‌شود تا اکانت های پولی و با کیفیت و تعاملات پایین را حذف کند.در نتیجه با به کارگیری 7 نکته‌ای که در این بخش معرفی می‌کنیم به جذب فالوور واقعی اقدام کنید:

1. اکانت اینستاگرام خود را بهینه کنید

اولین مرحله در جذب فالوور برای پیج اینستاگرام تان این است که حساب خود را به طور کامل بهینه کنید. شما باید قسمت بیوگرافی اینستاگرام برند خود را به عنوان “صفحه اصلی” حساب خود در نظر بگیرید.

بدون بیو، نام کاربری یا تصویر نمایه مناسب، مردم چگونه متوجه خواهند شد که این پیج متعلق به برند شماست؟

اکانت اینستاگرام خود را بهینه کنید تشخیص این موضوع ممکن است از روی پست های شما واضح و راحت باشد، اما در اینستاگرام بیوگرافی و تصویر شما به شکل گیری پایه های هویت برند شما کمک می‌کند.

اگر دارای سایت هستید حتما لینک آن را در بیو خود قرار دهید.چرا که وجود لینک در بیو بهترین و سریع ترین روش برای هدایت ترافیک مخاطبان اینستاگرام به سایت شماست که همین موضوع به سئوی سایت شما نیز کمک می‌کند. بنابراین بهینه سازی پیج ضروری است.

علاوه بر این، نام کاربری خود را تا حد امکان جستجو پسند نگه دارید البته نام کاربری شما نباید با نام برندتان در منافات باشد. اگر نام کسب‌وکارتان طولانی‌تر است، آن را به چیزی کوتاه کنید که مخاطب شما آن را تشخیص دهد.توصیه می‌شود اعداد یا علائم خاص را به نام کاربری خود اضافه نکنید و در صورت امکان از یک نام کاربری برای همه شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.

2. برای افزایش فالور در اینستاگرام یک تقویم محتوای ثابت داشته باشید

اگر پیج شما رشد نمی‌کند بدون شک یکی از مشکلات آن این است که شما برای انتشار پست های خود در اینستاگرام هیچ برنامه‌ای ندارید و مطالب خود را در زمان های تصادفی و نامتعارف پست می‌کنید.

برای جلوگیری از این هرج و مرج، برای انتشار محتوای خود یک برنامه منظم تنظیم کنید. به طور معمول، برندها نباید تعداد زیادی پست را در یک روز منتشر کنند، زیرا ممکن است در این حالت در نظر مخاطب ناخوشایند آمده و جای جذب فالوور سبب ریزش آن‌ها شوند.

اگر می‌خواهید که بازدید پست های شما بالا برود و تعامل خوبی از مخاطب خود بگیرید، از قبل برای پست های اینستاگرام برنامه ریزی کنید. دلیل ضرروت این برنامه ریزی را می توان الگوریتم اینستاگرام دانست.

الگوریتم اینستاگرام برای نشان دادن محتوای بیشتر و مفید تر به کاربران در تلاش است، در نتیجه پست کردن محتوای مورد نظرتان در زمان های مناسب می‌تواند باعث بیشتر دیده شدن پست و افزایش تعاملات آن شود.

برای افزایش فالور در اینستاگرام یک تقویم محتوای ثابت داشته باشید3. افزایش فالور در اینستاگرام با هشتگ های پربازده

یکی از راه های امتحان شده و واقعی برای افزایش فالور در اینستاگرام استفاده از هشتگ است. سال‌هاست که چه تولیدکنندگان محتوا و چه مخاطبان از هشتگ‌ها به‌عنوان ابزاری برای پبدا کردن دسته ای خاص از محتوا استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال اگر شما یک بازاریاب هستید و می‌خواهید جامعه مخاطب هدف خود را بیابید و از آن ها فالوور بسازید، هشتگ ها به شما کمک زیادی خواهند کرد.

برای شروع، از هشتگ هایی استفاده کنید که پست های کمتری دارند. در زبان فارسی معمولا هشتگ های تک سیلابی که به خط تیره نیاز ندارند، دارای تعداد زیادی محتوا می‌باشند، از همین رو اگر شما در کپشن پست خود از چنین هشتگ هایی استفاده کنید، احتمال top شدن آن در اکسپلور کم و کمتر می‌شود و ممکن است که مخاطب شما هرگز آن محتوا را نبیند.

این موضوع در زبان و هشتگ های انگلیسی نیز صادق است برای مثال هشتگ #love به بیش از 184 میلیون عکس متصل است، در نتیجه تلاش برای برجسته کردن پست یک پیج تازه کار در دریایی از عکس و ویدیو کار ساده‌ای نخواهد بود.

شما باید هشتگ هایی را پیدا کنید که مخاطبان هدف شما بیشتر آن ها را بررسی می‌کنند و به این منظور باید از هشتگ های مرتبط با محتوا یا کسب و کار خود استفاده کنید. در این صورت کاربران به احتمال زیاد اکانت شما را دنبال خواهند کرد.

برای افزایش فالور در اینستاگرام هرگز از یک دسته بندی ثابت هشتگ برای پست های خود استفاده نکنید چرا که این موضوع موجب افت اکانت شما خواهد شد. سعی کنید با توجه به موضوع پست خود هشتگ های جدید و منحصر بفرد، اما مرتبط با هویت کسب و کار خود بزنید.

افزایش فالور در اینستاگرام با هشتگ های پربازده4. اینستاگرام خود را تبلیغ کنید

در صورتی که برای پیج اینستاگرام خود تبلیغ نکنید، چگونه مخاطبین می‌توانند شما را پیدا کنند؟ بنابراین اطمینان حاصل کنید که حساب اینستاگرام شما در لیست وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی شما قرار دارد.

ایجاد آگاهی یکی از بهترین راه ها برای کشف شدن است. اگر واقعاً می‌خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، به مردم اطلاع دهید که کجا شما را پیدا کنند.

می‌توانید دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی را به وب‌سایت و وبلاگ خود اضافه کنید که از طریق آن ها بازدیدکنندگان سایت شما به صورت مستقیم وارد اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی شما شوند.

روش دیگری که برای تبلیغات پیج خود می‌توانید انجام دهید این است که اکانت اینستاگرام خود را در حساب های دیگر رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید. شما به راحتی می‌توانید از دیگر شبکه های اجتماعی برای هدایت کاربران به اینستاگرام خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که پس این مرحله باید سعی کنید محتوای منحصر به فرد و جذاب در اینستاگرام خود منتشر کنید تا کاربران دلیلی برای دنبال کردن شما در آنجا داشته باشند.

خوشبختانه، با اضافه شدن تعداد زیادی محتوا و ویژگی های ویدیویی جدید مانند Stories، IGTV و Reels در اینستاگرام، فرصتی عالی برای ایجاد فالوور از طریق محتوای خلاقانه دارید.

اینستاگرام خود را تبلیغ کنید5. محتوای خود را آنالیز کنید تا بهترین ها را تولید کنید

طبق تحقیقیات انجام شده مصرف‌کنندگان علاقه مندند که با محتوای بصری مانند عکس (68٪) و ویدئو (50٪) مواجه شوند و تنها 30٪ افراد به محتوای متنی در اینستاگرام اهمیت می‌دهند. البته دلیل محبوبیت اینستاگرام را می‌توان همین موضوع دانست که پست های این شبکه اجتماعی شامل هر 3 مورد عکس و فیلم و متن هستند و از این رو می‌توانند نظر همه مخاطبین را به خود جلب کنند.

تولید محبوب ترین انواع محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه دنبال کننده های بیشتری در اینستاگرام به دست آورید.اما چگونه می‌توان محبوب ترین نوع محتوا را شناخت؟

برای افزایش فالور در اینستاگرام شما باید بصورت متداول پست ها و روند فعالیت پیج خود را بررسی کنید. بعد از مدتی فعالیت در اینستاگرام باید بدانید  که دنبال کنندگان شما چه محتوایی را می‌خواهند ببینند. این آنالیز ها به شما کمک می‌کنند که متوجه شوید کدام یک از پست ها یا استوری های شما بهتر از بقیه بودند و مخاطب شما به چه محتوایی علاقه و واکنش بیشتری نشان می‌دهد.

بخاطر داشته باشید فیلترها، کپشن ها، انواع محتوا یا زمان ارسال، حتی کوچک ترین جزئیات می‌توانند در میزان بازدید پست شما تاثیر بگذارند. در نتیجه با با بهره مندی از نتایج آنالیز محتوا و استفاده از ترندهای جدید اینستاگرام محتوای جذاب تر تولید کرده و مخاطبین بیشتری به دست آورید.

روش دیگر برای افزایش فالور در اینستاگرام به کمک آنالیز محتوا این است که رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. در صورتی که رقبای شما از یک روش خاص نتیجه خوبی گرفته اند، به این معنی نیست که شما باید مستقیماً از آن ها کپی کنید، بلکه باید از کارهایی که انجام می‌دهند یادداشت برداری کنید یا پست هایی که باعث ایجاد تعامل می‌شوند، بررسی نمایید.

محتوای خود را آنالیز کنید تا بهترین ها را تولید کنید6. با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید

یکی دیگر از روش های افزایش فالوور در اینستاگرام این است که آن ها را خوشحال و راضی نگه دارید. در واقع وقتی فالوورهای اینستاگرام خود را خوشحال می‌کنید، روند افزایش مخاطب را مشاهده خواهید کرد.

برای جلب توجه مخاطبین خود باید واقعی به نظر برسید و با مخاطب خود طبیعی و صمیمی رفتار کنید.در نتیجه باید از رفتارهای فروش محور یا رباتیک خودداری کنید.فراموش نکنید که به دنبال کنندگان خود محتوایی ارائه دهید که گویی آنها دوستان شما هستند.

سعی کنید تا حد امکان به سوالات یا نظرات مردم پاسخ دهید، زیرا این موضوع می‌تواند سبب جذب مشتری، فالوور جدید یا بهبود رابطه شما با مخاطبان شود.

تحقیقات نشان می دهد که 89 درصد از مصرف‌کنندگان پس از دنبال کردن یک برند در شبکه‌های اجتماعی از آن خرید می‌کنند، بنابراین مهم است که توجه و وفاداری مورد نیاز برای تبدیل بازدیدکننده به دنبال‌کننده و در نهایت مشتری را برای خود تضمین کنید.

4. برای افزایش فالور در اینستاگرام خود را در مقابل دید کاربران قرار دهید

زمانی که در حال یادگیری نحوه افزایش فالور در اینستاگرام هستید، مهم است که ارزش مخاطبان خود را بدانید. هرچه تعداد فالوورهای شما (به صورت ارگانیک) بیشتر شود، خریداران و مشتریان علاقه مند بیشتری خواهید داشت.

بهترین راه برای اینکه مشتریان شما را دنبال کنند این است که در مقابل آن ها حضور داشته باشید. سعی کنید از محتوای تولید شده توسط کاربر حمایت کنید تا نام تجاری خود را در محتوای مشتریان قرار دهید.

همچنین می‌توانید برای تبلیغ برند خود مسابقات اینستاگرامی یا کمپین های تبلیغاتی تعامل محور برگزار کنید.

راه دیگر این است که خود را در مقابل مخاطبان بسیار بیشتری قرار دهید. سعی کنید با حساب های اینستاگرام بزرگ تر در صنعت خود تعامل کنید، (مانند اینفلوئنسرهای مطرح در فضای کاری برندتان) ، تا محتوای خود را با  جمعیت بیشتری از مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

برای افزایش فالور در اینستاگرام خود را در مقابل دید کاربران قرار دهیدسخن پایانی

ناگفته نماند که تعداد فالوورهای اینستاگرام شما در نهایت معنایی ندارد، اگر این تعداد نشان دهنده طرفداران متعهدی که از برند شما خرید می‌کنند، نباشد. در نتیجه توصیه می‌شود که به دنبال دنبال کنندگانی متعهد و وفادار باشید.

لازم به ذکر است که برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه دیجیتال مارکتینگ و توسعه پیج اینستاگرام یا راه اندازه سایت برای کسب و کار می‌توانید با مراجعه به دپارتمان دیجیتال مارکتینگ راینو از مشاورین متخصص این حوزه کمک بگیرید و به کمک تبلیغات مختلف فروش خود را گسترش دهید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *