5 قانون مهم تبلیغات روی بیلبورد های تبلیغاتی

5 قانون مهم تبلیغات روی بیلبورد های تبلیغاتیدنیای امروز، دنیای تبلیغات است. روزانه پیام های تبلیغاتی مختلفی به شیوه های گوناگون به مردم منتقل می‌شوند. از آگهی تلویزیونی گرفته تا تبلیغات کلیکی در مرورگر گوگل کروم. اینکه ما در میان انبوهی از تبلیغات احاطه شده‌ایم امری گریز ناپذیر است. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که آیا ما به عنوان یک مخاطب به همه این تبلیغات و پیام ها توجه می‌کنیم؟ چه تعداد از این تبلیغات در ذهن ما ماندگار می‌شوند؟ پاسخ به این سوال نیازمند بررسی استراتژی تبلیغات مختلف است که در خصوص هر نوع از تبلیغاتی متفاوت است. در این مطلب از وبلاگ آژانس تبلیغاتی راینو قصد داریم بطور ویژه به بررسی 5 قانون مهم تبلیغات روی بیلبورد های تبلیغاتی بپردازیم که رعایت این قوانین شانس دیده شدن یک بیلبورد تبلیغاتی را چندین برابر می‌کند.در صورتی که به دنیای تبلیغات علاقمند هستید این مطلب می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد.

بیلبورد، بزرگترین سازه تبلیغات محیطی!

بدون شک همه شما بارها و بارها بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ و کوچکی را در شهرها و اتوبان ها دیده‌اید. این سازه های بزرگ تبلیغاتی در واقع محلی برای نصب یا به نمایش گذاشتن بنرهای اطلاع رسانی یا تبلیغات ها ارگان ها یا سازمان های دولتی و کسب و کارهای مختلف هستند. در حقیقت بخش بزرگی از بازار تبلیغات محیطی در دست بیلبوردهاست.

بیلبوردها به علت ابعاد بالا و قرارداشتن در معرض دید عموم مردم، معمولا مورد توجه بخش بزرگی از مخاطبین هدف قرار می‌گیرند و از همین رو معمولا تبلیغات روی آن ها بازخورد بسیار مثبتی دارد. شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی بسیاری هستند که این بیلبوردها را از راهداری یا شهرداری اجاره کرده و ضمن حفظ و نگهداری، آن ها را به مشتریانی که به تبلیغات محیطی نیاز دارند، اجاره می‌دهند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که یکی از عمده ترین فعالیت های آژانس تبلیغاتی راینو اجاره بیلبوردهای اتوبان کرج به قزوین، محور رفت و برگشت است.

بیلبورد، بزرگترین سازه تبلیغات محیطی!حال مسئله ای که مطرح می‌شود این است که چگونه تبلیغات روی بلیبورد می‌تواند تاثیر گذار و ماندگار باشد؟ شما از میان هزاران تابلو تبلیغاتی که تاکنون دیده‌اید، کدام یک از آن ها را به خاطر دارید؟ آیا یادتان هست که چه برندی روی آن تبلیغ کرده بود؟ چه ویژگی در آن بیلبورد تبلیغاتی نظر شما را جلب کرد که تاکنون نیز آن را فراموش نکرده‌اید؟

پاسخ این سوالات در نکاتی است که برای تبلیغات روی بیلبوردها باید رعایت کنید. در این بخش به معرفی 5 اصل مهم در این زمینه می‌پردازیم:

تعداد کلمات، کمتر از 6 کلمه!

مهم ترین قانونی که در یک بیلبورد موفق و پربازده رعایت می‌شود، تعداد کلمات متن اصلی تبلیغ است. هرچه متن شما کوتاه تر و در عین حال جذاب تر باشد، بیشتر در ذهن مخاطب می‌ماند. دلیل اینکه شعار تبلیغاتی روی بیلبورد باید کوتاه و مختصر باشد این است که معمولا بیلبوردها در آزادراه ها و اتوبان ها نصب می‌شوند و مخاطبینی که این سازه های تبلیغاتی را می‌بینند بدون شک در حال رانندگی یا سرنشین خودرویی در حال حرکت هستند که زمان کافی برای مشاهده و آنالیز یک جمله بلند و سنگین را ندارند.

در واقع برای دیدن و فهمیدن یک بیلبورد تبلیغاتی تنها 6 ثانیه زمان وجود دارد و در این زمان کوتاه همه جوانب و نکات یک تصویر یا متن تبلیغاتی باید خوانده و فهمیده شود. در نتیجه جمله های بلند و پیچیده نمی‌توانند پیام برند را به خوبی به مخاطب منتقل کرده و در یاد او بمانند. پس قانون اختصار نویسی را در تبلیغات محیطی بیلبوردی رعایت کنید.

بیشتر بخوانید:ویژگی های متن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی چگونه است؟-معرفی نکات مهم

 تبلیغات روی بیلبورد با جلب توجه یا ایجاد حواس پرتی؟!

اگرچه همه صاحبان کسب و کاری که به تبلیغات محیطی دست می‌برند تمایل دارند که تبلیغات آن ها به خوبی دیده شود و بازخورد مطلوبی از تبلیغات اکران شده بگیرند، اما باید توجه داشت که رعایت استانداردها در تبلیغات محیطی بسیار مهم است. اگر قصد دارید تبلیغاتی کنید که توجه عابرین و موتور و دوچرخه سواران را به خود جلب کند، می‌توانید از شعارهای تبلیغاتی و تصاویر گرافیکی خلاقانه ای بهره ببرید، اما فراموش نکنید که تبلیغات شما نباید موجب حواس پرتی و عدم تمرکز عابرین سواره و پیاده و در نهایت خطرات مالی و جانی شود.

جلب توجه یا ایجاد حواس پرتی؟!در نتیجه معیار ها را از حالت استاندارد خود خارج نکنید تا دچار مسئله و مشکلی نشوید.

استفاده از روش های دیگر تبلیغات همراه با بیلبورد

تمامی که کسب و کارهای کوچکی که برای اولین بار تصمیم به تبلیغات محیطی می‌گیرند، اصرار بسیاری بر بزرگ و بولد بودن راه های ارتباطی به خصوص شماره تلفن خود روی بیلبورد دارند. هرچند وجود راه های ارتباطی با کسب و کار بی فایده نیست و در بعضی از مشاغل نیز حجم مشتری های احتمالی را افزایش می‌دهد، اما می‌توان گفت در اکثر مواقع مخاطبی که یک بیلبورد را می‌بیند با شماره روی آن تماس نمی‌گیرد.

زیرا بطور کلی و در کمپین های بزرگ تبلیغاتی بلیبورد را یک ابزار تبلیغاتی ثانویه می‌دانند که می‌تواند به برندسازی یک محصول کمک و از کمپین های تکمیلی حمایت کند. درواقع بسیاری از کارشناسان حوزه تبلیغات بر این باورند که اگر قصد دارید محصول خود را به به برند تبدیل کنید بیلبورد به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین کمپین را بر دوش بکشد.

جالب است که این نکته را نیز بدانید که هدف بلیبورد ها  ارسال پیام کوتاه و مستقیم است و اگر از یک بیلبورد با هر گونه هدفی غیر از این استفاده شود تبلیغات روی بیلبورد موثر نخواهد بود.

برای اینکه بتوانید ارتباط بیشتری با تعداد بیشتری از مخاطبان بگیرید، علاوه بر تبلیغات روی بیلبورد باید به سراغ روش های تبلیغاتی دیگر چون آگهی های چاپی، تلویزیون، رادیو، بروشور، وب سایت و ارسال ایمیل مستقیم نیز بروید.

بیشتر بخوانید:5 روش تبلیغات سنتی با نتیجه استثنایی | روش های بازاریابی سنتی

هوشمندانه و جذاب یا پیچیده؟!

همانطور که در بخش تعداد کلمات نیز تاحدودی اشاره کردیم باید بدانید که یکی از مهم ترین قوانین تبلیغات موفق روی بلیبورد، هوشمندانه بودن تبلیغات شماست. اینکه صرفا شما یک آگاهی دهنده باشید کافی نیست و به زودی در نظر مخاطب یک کسب و کار کسل کننده تبدیل خواهید شد. هیچکس به بیلبوردهای خسته کننده و بدون موضوعی جالب توجهی نمی‌کند.

هوشمندانه و جذاب یا پیچیده؟!اما در مقابل بیلبوردهایی هستند که در آن ها از عنصر هوش و خلاقیت بهره گرفته شده است و تاثیر بسیار زیادی نیز بر مخاطب دارند. اما نکته حائز اهمیت در اینجا این است که هوشمندی و خلاقیت با پیچیده بودن متفاوت است. هوشمندی و خلاقیت به این معنی است که مخاطب با دیدن تبلیغات شما بگوید وااااااای چه تبلیغیییییی!

پس سعی نکنید با ایجاد معما و مسئله تبلیغات خود را سخت و پیچیده کنید. چرا که مخاطب وقت و انگیزه کافی برای حل مسئله تبلیغ شما را ندارد و ترجیح می‌دهد در ساده ترین حالت ممکن شگفت زده شود.بخاطر داشته باشید  مخاطبین شما انسان های عادی هستند نه انیشتین!

برای تبلیغات روی بیلبورد، یک بیلبورد کافی نیست!

یک بیلبورد کافی نیست!! بخاطر داشته باشید که داشتن یک بیلبورد برای تبلیغات لازم است اما کافی نیست. از آنجایی هر بیلبورد به دلیل نصب شدن در یک منطقه خاص، گستده خاصی از مخاطبان را مورد هدف قرار می‌دهد، یک بیلبورد نمی‌تواند به تنهایی بازخورد مطلوب را برای شما به ارمغان بیاورد.در نتیجه پیشنهاد می‌شود که از چند بیلبورد در نقاط مختلف استفاده کنید تا تبلیغات شما در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرد.

جالب است بدانید که هر بیلبورد براساس ترافیک منطقه، میزان مشاهده، موقعیت و اندازه و… با ابزار GRP رتبه بندی می‌شود. در این رتبه بندی به هر بیلبورد امتیازی بین 0 تا 100 تعلق می‌گیرد. در صورتی که امتیاز بیلبورد شما 50 باشد این به این معناست که حداقل 50 درصد جمعیت در آن منطقه یکی از بیلبوردهای شما را حداقل یک بار دیده‌اند.

در نتیجه این موضوع یک بیلبورد به تنهایی بازدهی کمتری دارد و شانس دیده شدن یک کسب و کار با یک بیلبورد بسیار کمتر است. پس اگر می خواهید با استفاده از بیلبوردها بهتر و بیشتر دیده شوید باید حدود 4 یا 5 بیلبورد در مناطق مختلف داشته باشید. اما داشتن این تعداد بیلبورد ارزان نیست و نیازمند هزینه است. اما این هزینه برای شما و کسب و کارتان بسیار سود آور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:بیلبورد چیست؟همه آنچه باید درباره بیلبورد بدانید

کلام آخر…

حالا که با 5 قانون مهم تبلیغات روی بیلبورد های تبلیغاتی آشنا شدید، می‌توانید با دید بازتری نسبت به تبلیغات محیطی اقدام کنید. لازم به ذکر است که رعایت این قوانین م‌ تواند میزان بازدهی تبلیغات بیلبوردی شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

 تبلیغات روی بیلبورد های تبلیغاتیبه عنوان نکته آخر باید بدانید که اگر قصد تبلیغات محیطی روی بیلبوردهای اتوبان کرج قزوین را دارید، می‌توانید با ما در آژانس تبلیغاتی راینو تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مجموعه بهره مند شوید.

امیدواریم که این مطلب برای شما سودمند باشد.لطفا نظرات و پیشنهادات خود ا درخصوص این مطلب در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *