7 اشتباه رایج تبلیغات ویدئویی که باید از آن ها دوری کنید!!!

7 اشتباه رایج تبلیغات ویدئویی که باید از آن ها دوری کنید

امروزه با زیاد شدن دغدغه و مشغله های مختلف، انسان ها ترجیح می‌دهند که بجای مطالعه کاتالوگ یک محصول، یک تیزر تبلیغاتی از آن مشاهده کنند. در واقع فضای گسترش فضای مجازی و خصلت راحت طلبی انسان باعث شده است که مصرف کنندگان برای دریافت اطلاعات خود به محتوای ویدیو روی آورند.طبق گزارشات و آمار یک وب سایت خارجی وضعیت بازاریابی ویدئویی در سال 2020 نشان می‌دهد که 66٪ از مردم ترجیح می‌دهند یک ویدئوی کوتاه را برای اطلاع از یک محصول یا خدمات تماشا کنند و تنها 18٪ از آن ها ترجیح می‌دهند مقاله، وب سایت یا محتوایی مبتنی بر متن را مطالعه کنند.در نتیجه این گزارشات می‌توان گفت که بازاریابی ویدئویی مخاطبین بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما پیش از آن که بخواهید برای توسعه کسب و کار خود به حوزه تبلیغات ویدئویی وارد شوید، باید بدانید که تبلیغات ویدیویی چیست؟و مهم ترین اشتباهات رایج بازاریابی ویدئویی چه مواردی هستند؟ برای بدست آوردن پاسخ این سوالات با ادامه این مطلب در وبلاگ آژانس تبلیغاتی راینو همراه ما باشید.

تبلیغات ویدیویی چیست؟

تبلیغات ویدیویی را می‌توان یک پیشرفت چشم گیر در زمینه تبلیغات و بازاریابی دانست که به معنای تبلیغ یک محصول یا خدمات از طریق ویدئو است.بدون شک شما بارها و بارها در سایت هایی مثل یوتیوب (در سطح جهانی) و آپارات (کانال ایرانی) پیش از پخش شدن محتوای مورد نظرتان ویدئوهای تبلیغاتی را دیده‌اید.این ویدئو ها گاهی بسیار جذابند و گاهی نه!

همچنین این ویدئوهای تبلیغاتی در بازی ها نیز وجود دارند. به این صورت که با دیدن یک ویدئو تبلیغاتی می‌توانید یک سکه یا یک شانس به دست آورید.

همانطور که متوجه شدید تبلیغات ویدئویی در حال حاضر در بخش های مختلفی از اینترنت وجود دارند و تقریبا هرروزه به روش های مختلفی به مردم نمایش داده می‌شوند، با این وجود هنوز جزو انتخاب های اولیه مردم برای آشنایی با یک محصول به شمار می‌آیند.

تبلیغات ویدئویی می‌تواند یک استراتژی عالی برای بازاریابی پربازده باشد، به شرطی که تبلیغات ویدیویی را به بیننده ارائه دهید که جذاب و برای مخاطب قانع کننده باشد.

تبلیغات ویدیویی چیست؟

زیرا اگر تبلیغات ویدئویی نتواند نظر مخاطب را جلب کرده و او را ناامید کند، به راحتی تبلیغات شما رد می‌کند و به سراغ گزینه های بهتر می‌رود. در نتیجه همه زحمات و هزینه های شما بی فایده خواهد شد.

در این قسمت هفت اشتباه رایج بازاریابی ویدئویی آورده شده است که کسب و کار شما برای موفقیت در این حوزه باید از آن اجتناب کند:

بیشتر بخوانید: 7 ایده برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک | بازاریابی به روش های ساده

ویدیو تبلیغاتی شما خیلی طولانی است!

هنگامی که در حال ساخت یک ویدیو برای تبلیغات محصول یا خدمات خود هستید، ممکن است بخواهید همه اطلاعات و ویژگی های محصولتان را ویدئو بیان کنید، اما به یاد داشته باشید که ارائه اطلاعات زیاد برای ویدیوهای تجاری خوب نیست.

به جای ارائه همه اطلاعات و ویژگی های محصول سعی کنید نکات برجسته و وجوه تمایز برند یا محصول خود را در ویدئو به نمایش بگذارید و از اضافه گویی در این خصوص پرهیز کنید.

در دنیای شتاب زده امروزی که در زمان در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، هرچه ویدیو شما کوتاه‌تر باشد، عملکرد و بازخورد بهتری خواهد داشت. البته منظور از ویدئو کوتاه، ویدئویی 10 ثانیه ای نیست! چرا که ویدئو شما باید به مخاطب زمان کافی برای برقراری ارتباط را بدهد. شایان ذکر است که استاندارد ترین زمان برای تیزرهای تبلیغاتی بین 60 تا 90 ثانیه است.

اگرچه 60 تا 90 ثانیه زمان استانداردی برای یک تبلیغات ویدئویی است اما حتی در این حالت نیز ممکن است بسیاری از مخاطبین آن را تا آخر تماشا نکنند. از همین رو سعی کنید که پیام اصلی خود را در 20 ثانیه اول ویدئو جای دهید.

ویدیو تبلیغاتی شما خیلی طولانی است!

تبلیغات ویدئویی شما نیازهای مشتری را نادیده می گیرد!

انتشار یک ویدیو تبلیغاتی فقط به خاطر اینکه بگویید یک ویدئو تبلیغاتی ساخته اید اشتباه دیگری است که بسیاری از مشاغل مرتکب می‌شوند. قبل از نوشتن سناریو برای ویدیوی تبلیغاتی خود، باید هدف تان را از ساخت این ویدئو بدانید، در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید و آنچه را که آن ها به دنبالش هستند را بیابید. سپس آن اطلاعات را از طریق ویدیوی خود  به مخاطب ارائه دهید.

اگر هدف ویدیوی شما آموزش کار با محصولات یا نحوه استفاده از خدمات برندتان است، ویدیوی شما باید ساختار آموزشی داشته و آموزنده باشد.

اگر هدف شما ترغیب کاربران به خرید محصول است، محصول خود را با نمونه های مشابه بازار مقایسه کرده و مزایای شاخص و نقاط تمایز محصولتان را را در ویدئو بیان کنید. مطمئن شوید که ویدیوهای شما به خوبی می‌تواند به مشتری کمک کند یا او را به خرید ترغیب نماید.

شما نمی‌توانید فقط یک ویدیو بسازید و آن را در یوتیوب، وب سایت یا رسانه های اجتماعی خود منتشر کنید و کار خود را تمام شده در نظر بگیرید. به عنوان یک کسب و کار نوپا، اگر به دنبال راه حلی برای توسعه برند خود هستید، به افراد زیادی نیاز دارید تا ویدیوی شما را مشاهده کرده و به مخاطب و در نهایت به مشتری شما تبدیل شوند. به همین دلیل ویدیوهای شما باید به راحتی قابل جستجو باشند.

پیرو این موضوع برای جستوجو راحت تر یک محتوای ویدئویی باید یک استراتژی سئو داشته باشید. بله، حتی برای ویدیوهای تبلیغاتی به سئو نیاز دارید! برای سئو کردن ویدئو تبلیغاتی خود باید بدانید که کلمات کلیدی مرتبط با ویدئو شما چه هستند (ترکیبی از کلمات کلیدی رقابتی و کلمات کلیدی طولانی را انتخاب کنید) و آن ها را در عنوان، توضیحات ویدئو و هر جای دیگری اضافه کنید. یکی دیگر از تکنیک‌های سئو این است که از تصاویر کاور جالب استفاده کنید تا افراد را به تماشای ویدیوی خود ترغیب کنید.

ویدیوی شما تبلیغات محض است!

ویدئوها روشی بسیار موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی هستند، اما به یاد داشته باشید، مردم محتوای شعار زده و تبلیغ زده را دوست ندارند. آن ها نباید از تبلیغات ویدئویی شما این احساس را بگیرند که شما به هر نحوی می‌خواهید محصول خود را به آن بفروشید. بنابراین به جای تبلیغات بیش از حد، ویدئو تبلیغاتی ایجاد کنید مشتری شما را به سمت تصمیم گیری آگاهانه سوق دهد.

ویدیوی شما تبلیغات محض است!

سعی کنید با افزودن راه حل مشکلی که مخاطبان شما با آن روبرو هستند یا چیزی که به آن نیاز دارند، توجه آنها را به خود جلب کنید. با ایجاد احساس نیاز در مشتری به آنها اجازه دهید متوجه شوند که محصول شما چقدر برای آنها مفید است. اگر مخاطبین شما ویدیوهای شما را دوست داشته باشند، آنها را با دیگران نیز به اشتراک خواهند گذاشت و به این شکل تبلیغات شما گسترش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تبلیغات تلویزیونی | بررسی مزایا و معایب

تبلیغات ویدئویی شما Call To Action مناسبی ندارد!

نداشتن یک کال تو اکشن (CTA) یا همان دکمه تماس فعال یکی از اشتباهات رایج در بازاریابی ویدئویی است. هنگامی که ویدئو شما راه های ارتباطی مناسبی را ارائه نکند مشتریان شما نمی‌توانند با شما تماس بگیرند یا نسبت به ویدئو تبلیغاتی شما اقدامی انجام دهند.در نتیجه تلاش های بازاریابی شما نتیجه ای نخواهد داشت.

بخاطر داشته باشید وقتی کسی در مورد محصول یا خدمات شما کنجکاو است و متوجه می‌شود که به آن نیاز دارد، یک CTA قانع کننده می‌تواند تمام چیزی باشد که او را به سمت تصمیم گیری خرید سوق دهد.

اما اگر به مشتریان خود نگویید که باید در وب سایت شما ثبت نام کنند یا پیوندی برای خرید محصول خود در اختیار آنها قرار ندهید، پس از تماشای ویدیو، آنها از ویدئو شما به راحتی عبور می‌کنند.

اگر می‌خواهید مردم در وب سایت شما ثبت نام کنند، در رسانه های اجتماعی شما را دنبال کنند یا از شما خرید کنند، آنها را از طریق یک فراخوانی برای اقدام یا CTA قدرتمند به سمت شبکه های اجتماعی یا سایت خود هدایت کنید.

تبلیغات ویدئویی شما Call To Action مناسبی ندارد!

ویدئوی شما ضعیف ویرایش شده است!

انتشار یک ویدیو تبلیغاتی بی کیفیت یکی دیگر از مواردی است که مخاطبان هدف شما را دور می‌کند. لرزش‌های بصری، صدای غیرهمگام، و زیرنویس‌های غیر مرتبط بینندگان را از تماشای تیزر شما منصرف می‌کند.

برای تولید یک ویدیوی با کیفیت به تجهیزات گران قیمتی نیاز ندارید، اما یک میکروفون و سه پایه ارزش سرمایه گذاری و خرید دارند.

همچینین هیچ ویدئو خامی نمی‌تواند برای مخاطب جذاب باشد در نتیجه پس از اتمام تصویربرداری، بهتر است با استفاده از نرم افزارهای ویرایش ویدئو، ویدئوی خود را ویرایش کنید.

به این منظور می‌توانید از متون، فیلترهای مختلف، موسیقی، انیمیشن های حرکتی و… برای جذاب کردن ویدئو خود استفاده کنید.نرم افزارهایی که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کند بسیارند و از جمله آنها می‌توان به افترافکت، پریمیر، اینشات، ویواویدئو و… اشاره کرد.

اما اگر ابزار یا استعداد کافی در زمینه ویرایش ویدئو را ندارید، یک ویرایشگر ویدیوی مستقل را برای انجام این کار استخدام کنید.

تبلیغات ویدئویی خود را تجزیه و تحلیل  نمی‌کنید

تجزیه و تحلیل بازخورد های یک تیزر یا ویدئوی تبلیغاتی می‌تواند به شما کمک کند تا دیدگاه های ارزشمندی را برای تعریف مجدد و اصلاح استراتژی بازاریابی ویدیویی خود به دست آورید.

عدم پیگیری بازخورد ها و و عدم نظارت بر عملکرد محتوای ویدئویی فقط هدر دادن سرمایه است. پس حتما بعد از انتشار ویدئوی تبلیغاتی خود آن را مرتباً بررسی کنید تا با سلیقه مخاطب خود بیشتر آشنا شوید.

 

تبلیغات ویدئویی خود را تجزیه و تحلیل  نمی‌کنیدبرای این کار تعداد بازدیدها و کلیک‌ها روی CTA خود را بررسی کنید و به دنبال هرگونه تغییر در الگوها باشید. آمارها را تجزیه و تحلیل کنید، آنها را با استراتژی بازاریابی کلی خود مقایسه کنید تا مطمئن شوید که همه چیز همانطور که می خواهید پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: 4 اصل برندسازی استارتاپ ها | استارتاپ خود را متحول کنید!

سخن پایانی

بازاریابی ویدئویی بیش از هرچیز به خلاقیت و دید هنری شما نیاز دارد. اگر با داشتن این دو ویژگی، مخاطب خود را نیز به خوبی بشناسید می‌توانید محتوای ویدئویی بسیار جذابی در قالب موشن گرافیک، تیزر تبلیغاتی و… ایجاد کنید که فروش شما را متحول کنند.

به خاطر داشته باشید که این روزها محتوای ویدئویی بیشتر شبکه های اجتماعی نشر می‌شود، از این رو برای انتشار بهینه تبلیغات ویدئویی برند خود باید استراتژی دیجیتال مارکتینگ به روز و کاربردی داشته باشید.

به این منظور می‌توانید با دپارتمان دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی راینو ارتباط برقرار کرده و در این خصوص از کارشناسان متخصص این حوزه در راینو مشاوره بگیرید.

از اینکه تا انتهای این مطلب با همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *