استفاده از رنگ ها در بیلبورد تبلیغاتی چه اهمیتی دارد؟

استفاده از رنگ ها در بیلبورد تبلیغاتی چه اهمیتی دارد؟

اگر تاکنون مطالب ما را دنبال کرده باشید، به خوبی می دانید که در چندین پست گذشته درباره اهمیت بخش های مختلف از یک بیلبورد تبلیغاتی سخن گفته ایم.همانطور که می دانید یک بیلبورد تبلیغاتی از قسمت های مختلفی مثل تصاویر، متون و رنگ ها تشکیل شده است که در مطالب قبل به همه موارد حائز اهمیت در طراحی یک بیلبورد پرداختیم بجز اهمیت استفاده از رنگ ها در بیلبورد تبلیغاتی! رنگ ها را می توان مهم ترین بخش طراحی یک بیلبورد جذاب و تاثیر گذاشت دانست.استفاده از رنگ های مناسب با رعایت نکاتی که در ادامه مطلب ذکر می کنیم، می تواند شما را در طراحی یک بیلبورد خلاقانه یاری نماید.همچنین در بخش پایانی مقاله نیز به نکاتی در جهت جمع بندی موضوع کلی “نکات طراحی بیلبورد” خواهیم پرداخت.

از ترکیب رنگ ها استفاده کنید

به عنوان اولین نکته در خصوص بکار گیری رنگ ها در بیلبوردهای تبلیغاتی باید به موضوع ترکیب بندی رنگ ها اشاره کرد.ترکیب بندی رنگ ها گاه می تواند معجزه کند!

پس برای اینکه توجه افراد زیادی را به یک بیلبورد جلب کنید باید در طراحی آن از ترکیب رنگ های متضاد یا مکمل استفاده کنید.لازمه اجرا این مورد این است که دایره رنگی را بخوبی بشناسید.اینکه چه رنگ هایی متضاد هستند و چه رنگ هایی مکمل! استفاده از این ترکیبات رنگی می تواند توجه هر عابری را جلب کند.

برای مثال ترکیب رنگ های زرد و قرمز می تواند برای طراحی بیلبورد مناسب باشد اما استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ مشکی می تواند توجه بیشتری را به خود جلب کرده و تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

 

به رنگ بندی متن دقت کنید

مورد بعدی که در استفاده از رنگ ها در بیلبورد تبلیغاتی باید به آن توجه کنید رنگ بندی متن است. به این نکته توجه کنید که رنگ متن نوشته شده در بیلبورد نباید خوانایی آن را کاهش دهد.

به رنگ بندی متن دقت کنید

به همین منظور باید رنگ پس زمینه طرح شما با رنگ متنی که می خواهید روی آن بنویسید تفاوت داشته باشد تا نوشته به راحتی قابل خواندن باشد.این تفاوت بر خوانا بودن کلمات و همچنین جلب توجه بیشتر متن تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

برای مثال اگر زمینه تصویر شما قرمز است هرگز رنگ نارنجی را برای متن انتخاب نکنید!اما می توانید از رنگ های مثل سفید، زرد و یا مشکی استفاده نمایید.

استفاده از سایه ها بیلبورد تبلیغاتی 

سایه زنی در طراحی یک بیلبورد خلاقانه و یا یک تصویر گرافیکی حرفه ای و جذاب می تواند یکی از مهم ترین موارد باشد که با با مقوله استفاده از رنگ ها در بیلبورد تبلیغاتی ارتباط بسیاری دارد.

چرا که سایه ها همان رنگ های محو شده هستند.یکی از روش هایی که در طراحی خلاقانه یک بیلبورد موثر است، استفاده از سایه ها به شیوه درست و اصولی می باشد. معمولا از سایه برای برجسته کردن متن استفاده می شود.

با توجه به این موضوع برای اینکه متن مورد نظرتان در بیلبورد بیشتر به چشم بیاید و به گونه ای قابل لمس آن را  از زمینه جدا کنید، از سایه ها استفاده کنید!

این موضوع سبب افزایش زیبایی بصری طرح می شود و علاوه بر آن راه مناسبی برای خوانا تر کردن کلمات است.

به علاوه از سایه ها برای بعد دادن به یک تصویر یا اینکه نشان دهید با سطح تماس دارد یا نه استفاده می شود.بطور کلی استفاد از این قابلیت تنوع بسیاری دارد که به شدت به میزان خلاقیت شما مرتبط است.

 

از رنگ سازمانی و هویت بصری استفاده کنید!

به عنوان نکته آخر درخصوص استفاده از رنگ ها در بیلبورد تبلیغاتی توصیه می شود هنگام طراحی تصویر برای یکی برند از رنگ سازمانی آن برند در تصویر تبلیغاتی آن استفاده کنید.

چرا که رنگ بندی تصویر در جلب توجه عابران تاثیر بسیاری دارد و این جلب توجه سبب تاثیر گذاری ذهنی بیشتری می شود، پس بهتر است برای تاثیرگذاری بیشتر برند از رنگ سازمانی شرکت یا محصول آن در طراحی بیلبورد استفاده کنید.

از رنگ سازمانی و هویت بصری استفاده کنید!بررسی دوباره طرح آخرین نکته در طراحی بیلبورد

آخرین موضوعی که در این مقاله در ادامه مطالب “نکات طراحی بیلبورد خلاقانه” به آن خواهیم پرداخت، بررسی دوباره طرح می باشد.پس از آن که همه موارد گفته شده در مجموعه مقالات نکات طراحی را رعایت و اجرا کردید باید طرح تان را برای آخر بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد.بررسی دوباره طرح می تواند امکان هرگونه برداشت غلط از تصویر شما را از بین ببرد و به کامل تر شدن آن کمک کند.

بررسی غلط های املایی و برداشت های متفاوت

قبل از اینکه طرح نهایی را ارائه کرده و خروجی بگیرید، متن آن را مورد بررسی قرار دهید.از آنجایی که متن در بیلبورد پیام رسان اصلی است، باید درست و کامل باشد.پس چندین بار غلط های املایی و گرامری را بررسی کرده و برداشت های متفاوتی که ممکن است از کلمات بشود را در نظر بگیرید.

در استفاده از رنگ ها در بیلبورد تبلیغاتی از دیگران نظر بخواهید

البته ابن نظر خواهی تنها به به استفاده رنگ ها محدود نمی شود و در هر بخش از طراحی می توانید نظر دیگران در مورد طراحی خود بپرسید.

اما توصیه می شود برای اینکه از کیفیت طرح خود مطمئن شوید، در انتها زمانی که طرح نهایی شد آن را به چند نفر از همکارانتان یا کسانی که دید هنری خوبی دارند نشان داده و نظر آن ها را بپرسید.

آن چیزی که آن ها بعد از 7 تا 10 ثانیه اول راجع به طرح شما می گویند مهم است.چرا که زمان دیده شدن طرح شما روی بیلبورد به همین اندازه محدود می باشد.

گاهی ممکن است اثری طراحی کنید که برخی از نکات طراحی بیلبورد خلاقانه( که در این سری مطالب راینو تاکنون به آن ها اشاره شد ) را نقض کند،اما از دید مخاطب طرحی موثر، خلاقانه و ماندگار باشد.

در واقع تاثیر گذار بودن تصویر از هر نکته دیگری مهم تر است.اما رعایت مواردی که در این پست ها آموزش دادیم در اکثر مواقع موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.

 

در استفاده از رنگ ها در بیلبورد تبلیغاتی از دیگران نظر بخواهید

سخن پایانی مطلب استفاده از رنگ ها در بیلبورد تبلیغاتی

با مطالعه این مقاله دریافتیم که رنگ ها در دنیای تبلیغات اهمیت زیادی دارد به قدری که می توانند به نماد یک برند تبدیل شده و دلیل شهرت و محبوبیت آن شوند.

امیدواریم که این مطلب برای شما جذاب و سودمند بوده باشد و با رعایت مجموعه نکات مطالب این مقاله و مقاله های قبل بتوانید از طرح و طراحی خود نتیجه مطلوبی بگیرید.

شایان ذکر است که اگر به دنبال تبلیغات محیطی پربازده در استان البرز هستید می توانید با آژانس تبلیغاتی راینو ارتباط برقرار کرده و خدمات این شرکت بهره مند شوید.همچنین راینو تمامی خدمات مربوط به طراحی بنر های تبلیغاتی و چاپ و نصب بنر را در اختیار مشریان خود قرار می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص هزینه تبلیغات در راینو با ما تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *